مصیب نعیمی، کارشناس مسائل سیاسی و مدیر مسئول روزنامه الوفاق با اشاره به طرح آمریکا به روسیه در مورد سوریه گفت: ترفندهایی که توسط آمریکایی ها مطرح می شود موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز آمریکایی ها خواستار همراهی با روسیه بودند.

 

وی تصریح کرد: به طور کلی چارچوب کاری آمریکایی ها تضعیف کشورهایی است که می توانند ماهیت رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازند.

 

مدیر مسئول روزنامه الوفاق عامل دیگر این پیشنهاد را بحث انتخابات پیش رو در آمریکا دانست و ادامه داد: اخیرا اوباما از سیاست روسیه در حمایت از جناح مخالف کلینتون انتقاد کرده است و شاید آمریکایی ها با این ترفند می خواهند صحنه را با روس ها آرام کنند.

 

نعیمی مسئله بعدی را وضعیت میدانی سوریه دانست و ادامه داد: در میدان عمل وضعیت به نفع سوریه پیش می رود و آمریکایی ها به دنبال این هستند که با توجه به دستاوردهای ایجاد شده در این کشور این پیروزی را به نفع خود مصادره کنند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها در ابتدای جنگ سوریه به دنبال سرنگونی حکومت بشار اسد بودند در مرحله بعد به دنبال آن بودند که از طریق مذاکره به سوریه دست یابند و سپس به این سمت آمدند که با پذیرش نظام فعلی سوریه و وساطت روس ها از دستاوردهای حاصل شده در سوریه عقب نمانند.

 

مدیر مسئول روزنامه الوفاق در پایان خاطرنشان کرد: اما واقعیت آن است که موقعیت میدانی و نظر مردم وضعیت را در سوریه مشخص خواهد کرد.