ارتش سوریه طی ساعت‌های گذشته درگیری‌های شدیدی در جاده الکاستیلو در حومه شمالی حلب داشت و در فاصله چند کیلومتری منطقه السکن الشباب و ضهره عبد ربه قرار گرفته است.

به این ترتیب نیروهای ارتش سوریه بعد از آزادسازی تپه راهبردی المریّع بر این دو منطقه برتری آتش پیدا کردند که روند عملیات نظامی را در روزهای آینده به نفع ارتش سوریه تغییر خواهد داد.

همچنین واحدهایی از ارتش با همکاری نیروهای مقاومت 3 مزرعه واقع در غرب «الجرف الصخری» واقع در شمال الکاستیلو  را آزاد کردند که با حملات سنگین هوایی جنگنده های روسی و سوریه به مواضع دو گروه تروریستی جیش الفتح و احرار الشام همراه بود.

اهمیت استراتژیک کنترل تپه «المریع» در این است که ارتش را به ناحیه بنی‌زید از سمت غربی آن مسلط می‌کند. این ناحیه سکوی اصلی پرتاب خمپاره به سوی حلب است.

همچنین در منطقه اللیرمون واقع در شمال غرب حلب نیز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دو نقطه مرتفع را به کنترل خود درآوردند که باعث شد تا بر کارگاه‌های الخالدیه کنترل آتش پیدا کنند. این منطقه شامل بزرگترین مجموعه‌های صنعتی در شهر حلب می شود که تروریست ها از 3 سال پیش آن را به سرقت برده و بیشتر تجهیزات آن را به ترکیه منتقل کردند.

ارتش سوریه قصد دارد تا با افزایش کمربند امنیتی در الکاستیلو و کارگاه‌های الخالدیه، خطر شلیک خمپاره را به حلب کاهش دهد.