نیروهای رژیم صهیونیستی در شش ماهۀ نخست سال 2016،  هفتاد و هشت شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده و 620 خانه و ساختمان را ویران کرده و مجوز ساخت 8 هزار و 849 واحد مسکونی را در شهرک های صهیونیستی صادر کرده اند.

 "مرکز اطلاع رسانی فلسطین"، گزارش شش ماهۀ "مرکز مطالعات و مستند سازی عبدالله الحورانی" را منتشر کرد که در آن آمده است که اغلب این 78 شهید در ایست و بازرسی های کرانۀ باختری، بیت المقدس و مرزهای غزه به شهادت رسیده اند و از میان آنها 22 کودک، 9 زن هستند و به این ترتیب تعداد شهدا از زمان آغاز انتقاضۀ قدس در اوایل اکتبر سال گذشته به 223 نفر می رسد که جسد 10 تن از آنها هنوز در اختیار رژیم صهیونیستی است.

* تخریب خانه ها

این مرکز تحقیقاتی خاطرنشان می کند که در همین دورۀ زمانی، مقامات اشغالگر 279 خانه و 341 واحد تجاری، صنعتی و کشاورزی را تخریب کرده اند که باعث آوارگی بیش از 2 هزار و 500 شهروند فلسطینی شده است.

در همین حال، مجوز ساخت نزدیک به 8 هزار و 849 واحد مسکونی در 4 شهرک صهیونیستی صادر شده است.

مقامات اسرائیلی همچنین از تصمیم خود برای ساخت یک شهرک جدید با 15 هزار واحد مسکونی در منطقه فرودگاه قلندیا خبر می دهند.

* غصب اراضی

در شش ماهۀ نخست سال جاری میلادی، اشغالگران بیش از 10 هزار و 315 هزار متر مربع از اراضی شهروندان در کرانۀ باختری، قدس و بحرالمیت را مصادره و به عنوان اراضی دولتی خود اعلام کردند.

این مرکز افزود که مسؤولان شهری در کرانۀ باختری بیش از 62 هزار متر مربع زمین را برای الحاق به طرح شهرک سازی، خط کشی کرده اند.

* تجاوز اشغالگران به بیت المقدس

مرکز عبدالله الحورانی همچنین اعلام کرد که اقدامات یهودی سازی اشغالگران در بیت المقدس در قالب کوچاندن ساکنان و تغییر هویت تاریخ عربی-اسلامی آن ادامه دارد و در ماههای گذشته بودجۀ 100میلیونی برای این امر در نظر گرفته شده است.

ضمنا اشالگران در نظر دارند تا مسجدالاقصی را به مجموعه ای از کنیسه های یهودی تبدیل کنند و با ساخت یک کنیسه یهودی بزرگ در چند متری غرب مسجدالاقصی تمامی نشانه های اصیل اسلامی را از این مکان مقدس بزدایند.

وزارت گردشگری اسرائیل نیز نقشه ای از نقاط گردشگری و آثار تاریخی بیت المقدس تهیه کرده که در آن دهها کنیسه و معبد و مراکز دینی و گردشگری یهودی مشخص و آثار اسلامی و مسیحی به کلی نادیده گرفته شده است.

* اسرا

این مرکز دربارۀ اسرای فلسطینی هم گفت که در این مدت 3 هزار و 230 شهروند فلسطینی از جمله 712 کودک و 84 زن بازداشت شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 156 نفر بوده است.

هنوز حدود 7 هزار اسیر از جمله 400 کودک، 68 زن و 22 خبرنگار در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند که 489 تن از آنها به حبس ابد محکومند و تعداد کسانی که در بازداشت اداری به سر می برند به 750 نفر رسید که سال گذشته این تعداد از 300 نفر تجاوز نکرده بود.

* تجاوز اشغالگران به غزه

مرکز مطالعاتی فلسطینی اعلام کرد که تجاوز به غزه با وارد کردن ادوات نظامی  تخریب و زیر و رو کردن اراضی کشاورزی در مناطق مرزی ادامه دارد.

مرکز مذکور خاطرنشان کرد قایق های جنگی اسرائیل بارها به سوی ماهیگیران آتش گشوده و تعدادی از آنها را بازداشت و مجروح کرده اند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز با انجام حملات هوایی، تانک هایی را که در نقاط مختلف غزه پراکنده اند بمباران کرده اند که در اثر آن یک زن شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند.

دهها نفر نیز هنگام عبور از گذرگاه بیت حانون بازداشت شده اند و رژیم اسرائیل به محاصرۀ شدید ساکنان غزه و ممانعت از رفت و آمد و ورود کالا مخصوصا مصالح ساختمانی ادامه می دهد.