"گروه تروریستی تکفیری داعش" روز گذشته (چهارشنبه) در شهر "موصل"، چهار تن از عناصر برجسته خود را که از فرماندهان میدانی این گروه تروریستی محسوب می شدند، اعدام کرد.

رسانه های عراقی با اعلام این خبر گفتند: دستگاه قضایی داعش در شهر موصل، چهار تن از فرماندهان خود را محکوم به اعدام در ملاعام در روز چهارشنبه کرده است.

دلیل محکومیت این عناصر بلند پایه تروریستی، سرپیچی از دستور فرماندهان مافوق خود مبنی بر حضور در منطقه جنگی "شرقیة" در جنوب موصل بوده است.

در هفته های اخیر و با پیشروی های چشمگیر رزمندگان عراقی در فلوجه و دیگر مناطق تحت اشغال داعش، عناصر این گروه تروریستی سعی در عدم حضور در میادین نبرد و یا فرار از این میادین دارند که طبق احکام قضات داعش، این افراد محکوم به مرگ خواهند بود و باید اعدام شوند.

گفتنی است روز سه شنبه نیز، چهار تن دیگر از فرماندهان بلند پایه داعش در شمال عراق، از ترس اینکه هدف حملات هوایی قرار گرفته و یا در جنگ با نیروهای عراقی کشته شوند، خود را تسلیم نیروهای پیشمرگه کُرد کردند.

دستگاه قضایی داعش با احکام خود ساخته خود، نه تنها مردم بی دفاع شهر های تحت سیطره خود را به اشکال فجیع اعدام می کند، بلکه تروریست ها و حتی فرماندهان خود را نیز در صورت عدم متابعت محض از دستورات فرماندهان درجه اول داعش، به اعدام محکوم می کند.

تاکنون نیز تعداد زیادی از عناصر داعش به دلیل فرار از میادین نبردِ، در شهر های "موصل" و "رقه" اعدام شده اند.