"مجتهد،" وبلاگ‌نویس مشهور سعودی، تاکید کرد: روابط بین عربستان سعودی و امارات و هم پیمانی آنها در جنگ یمن تنها در رسانه ها به صورت تعارف‌های مبالغه‌آمیز است و اتهام زنی به یکدیگر در پشت پرده صورت می گیرد.

وی به عنوان شاهد مثال اظهارتش گفت: امارات، عربستان سعودی را متهم می کند که موشکهایی در اختیار برخی گروه های یمنی قرار داده است که این گروه های یمنی اخیرا با همین موشک ها جنگنده های اماراتی را هدف قرار داده اند. در مقابل عربستان سعودی نیز امارات را به هدف قرار دادن نیروهایش در قصر المعاشیق توسط تک تیراندازان اماراتی متهم می کند.

این جنگ سری موجود بین دو کشور امارات و عربستان سعودی در رسانه ها بصورت اختلافات شخصیت هایی وابسته به دو کشور ظاهر شده است؛ به طوری که داود الشریان یکی از اصحاب رسانه سعودی بطور آشکارا به ژنرال ضاحی خلفان معاون فرمانده کل نیروهای پلیس دبی حمله کرده و گفت: مطالبی را که ضاحی خلفان در صفحه های شخصی خود در پایگاههای اجتماعی می نویسد به ویژه مطالبی که عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار می دهد بنا به دستور مقامات اماراتی صورت می گیرد.

از سوی دیگر عبدالخالق عبدالله - که یکی از شخصیتهای اطلاعاتی امنیتی امارات و مشاور محمد بن زاید آل نهیان است - چندین بار از عربستان سعودی انتقاد کرده است، به ویژه زمانی که از در تنگنا قرار دادن جریانهای اصلاح طلب سعودی و محدود کردن آزادیهای آنان ابراز تاسف کرده بود.

عبدالخالق عبدالله، در  صفحه شخصی خود در پایگاه ایجتماعی توئیتر نوشت: مایه تاسف است که می شنوم همکار بسیار خوب من، دکتر متروک الفالح فعال اصلاح طلب در عربستان سعودی از یازده سال پیش تاکنون ممنوع الخروج شده است. این در حالی است که ممنوع الخروج بودن وی تنها به دلیل  دعوت او به اجرای اصلاحات در کشور عربستان سعودی است.