"مایک هاکابی،"  فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنانی در کنفرانس سالانه هرتزلیا مدعی شد: درباره راهکار تشکیل دو کشور مستقل در اراضی اشغالی مطالب زیادی مطرح می شود. واقعیت این است که تا وقتی دو طرف نپذیرند، طرف مقابل آنها حق موجودیت دارد نمی توان به چنین هدفی دست یافت. تا وقتی مدارسی وجود داشته باشند که کشتار یهودیان را ترویج کنند، این هدف محقق نمی شود. نمی توان در وضعی بود که دو ملت، مدعی مالکیت یک سرزمین واحد باشند و بازهم به فکر ایجاد دو کشور بود. وقتی جنگ غزه درجریان بود به شدت ناراحت شدم وقتی می دیدم که اقدامات دو طرف از نظر اخلاقی یکی تلقی می شد. این رویکرد، اصلا جالب نبود. نیروهای اسرائیلی درمقابل کالسکه های بچه ها قرار می گیرند تا آنها کشته نشوند؛ اما در غزه، کالسکه های بچه ها را درمقابل نیروهایشان قرار می دهند. این دو ، از نظر اخلاقی با هم برابر نیست.

وی در ادامه ادعایش افزود: در این میان، باید به خطری نیز توجه داشت که متوجه موجودیت اسرائیل است. اسرائیل باید به خطرهای فراروی موجودیت خود توجه داشته باشد. به همین علت است که می گویم به اصطلاح توافق با ایران، کاملا غیرقابل قبول است و نباید هرگز قبول شود، تحمل شود یا ادامه پیدا کند. درباره تقسیم شهر مقدس و عظیم  اورشلیم(قدس اشغالی) نیز بگویم این کار مضحک است. 

وی در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد: نام اورشلیم(قدس اشغالی) در قرآن نیامده است. این شهر، پایتخت اسرائیل است. این شهر از سه هزار سال پیش پایتخت یهودیان بوده است و باید همچنان اینطور باقی بماند و اینگونه قبول شود.

این مسئول سابق آمریکایی ادعا کرد: درباره جنبش تحریم اسرائیل نیز باید بگویم که این کار کاملا مغایر با صلح است. تحریم اسرائیل کاملا غیرمنطقی و غیرعقلانی است. این جنبش سبب شده است وضعی بسیار خطرناک شکل بگیرد که مانع از شکل گیری تفاهم لازم در منطقه می شود. ائتلاف آمریکا و اسرائیل بسیار ارزشمند است. استمرار آزادی و استقلال و امنیت اسرائیل و محافظت از آن، به بهترین شکل ممکن در جهت منافع اسرائیل است.هرکس که شما را هدف قرار بدهد، ما را هدف قرار خواهد داد. به همین علت، امیدوارم یکی از نتایج این کنفرانس آن باشد که آمریکا و اسرائیل می توانند اختلاف نظر داشته باشند؛ اما اگر در کنار هم باشند، درموقعیت بهتری برای مقابله با دشمن مشترک قرار خواهند داشت که ایدئولوژی نفرت است و همه ما را نابود می کند.