همراه با اعلام آزادی نزدیک به 90درصد فاز یکم منطقه الشهداء در شهر فلوجه، حمله تروریست‌های داعش به شمال شهر الرمادی نیز ناکام ماند.

سرلشگر «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار، از ناکام ماندن حمله تروریست‌های داعش به یک پایگاه نظامی در شمال شهر الرمادی خبر داد و گفت: تروریست‌های داعش حمله گسترده‌ای با کامیون‌های انفجاری و انواع اسلحه به مقر گردان دهم ارتش در منطقه «الجرایشی» در شمال الرمادی انجام دادند.

او در ادامه گفت: نیروهای امنتی حاضر در پایگاه توانسته‌اند علاوه بر انهدام کامیون انفجاری، تمام عناصر گروه داعش را از پای در بیاورند.

از سوی دیگر سرلشگر «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده کل عملیات آزادسازی فلوجه، از آزادی نزدیک به 90درصد فاز یکم منطقه الشهداء در جنوب فلوجه خبر داد.

او همچنین در این رابط افزود: از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه 500 تروریست داعشی از ملیت‌های عربی و غیر عربی کشته شده‌اند.

به گفته فرمانده کل عملیات آزادسازی فلوجه، روز گذشته (یکشنبه) نیروهای مبارزه با تروریسم توانستند وارد فاز اول منطقه «الشهداء» در جنوب فلوجه بشوند که در طی آن 42 تروریست داعشی کشته شدند.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه از سوم خرداد به دستور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی و با مشارکت 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و نیروهای عشایر عراق آغاز شده است.