یک مرد مسلح در یک کلوب شبانه در اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا، با تیراندازی مرگباری حداقل 50 نفر را کشته و 53 نفر دیگر را زخمی کرد.

این کشتار، مرگبارترین تیراندازی در تاریخ ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. پیش از این مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا مربوط به سال 2007 میلادی و تیراندازی در ویرجینیا بود که در آن حادثه نیز 32 نفر کشته شدند.

هیلاری کلینتون در واکنش به تیراندازی مرگبار اورلاندو در توییتر نوشت: ما باید سلاح هایی مانند سلاحی را که در تیراندازی شب گذشته مورد استفاده قرار گرفت، از دستان تروریست‌ها یا سایر تبهکاران خشن، دور کنیم.

وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه این تیراندازی یک اقدام تروریستی و تنفر آمیز بوده، خواستار افزایش تلاش ها برای دفاع از آمریکا در برابر هر تهدید داخلی و خارجی شده است.

بامداد روز یکشنبه فردی به ‌نام عمر متین که یک شهروند آمریکایی افغانی‌تبار است با تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو منجر به کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد.فرد مهاجم پس از درگیری با پلیس آمریکا کشته شد.

پلیس آمریکا با پیدا کردن تجهیزات نظامی از فرد مهاجم، اعلام کرد که این حمله تروریستی بوده است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های تحلیلی آمریکا این حادثه را بدترین و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا عنوان کرده‌اند.