فراکسیون «الوفاء للمقاومه» با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله لبنان را آن را بی اثر خواند.

به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، این فراکسیون پارلمان مقاومت لبنان در جلسه پنج شنبه (امروز) خود تأکید کرد که سیاست باج خواهی که دولت آمریکا به همراهی برخی از دولت‌های ضد مقاومت، در پیش گرفته، به هیچ وجه ممکن نمی‌تواند قدرت حزب الله را محدود کند.

«الوفاء للمقاومه» افزود: دولت و بانک مرکزی لبنان به طور مستقیم مسئولیت حمایت از حاکمیت ملی و ثبات مالی و اجتماعی لبنان هستند.

این فراکسیون با انتقاد از مواضع بان مرکزی لبنان علیه حزب الله گفت: موضع أخیر رئیس بانک مرکزی غیر واقعی و تعجب برانگیز بود و نشان می‌دهد که سیاست مالی لبنان از اصول و ضوابط حاکمیت ملی خارج شده و ما نیز به کلی آن را محکوم می‌کنیم.

فراکسیون پارلمانی حزب الله تصریح کرد که مردم حامی مقاومت لبنان، نسبت به هر گونه تلاش برای ضربه زدن به آن از هر گروه صاحب نفوذ هم که باشد، سکوت نخواهند کرد.

الوفاء للمقاومة پیشتر با انتقاد از تلاش آمریکا برای تحریم حزب الله و اتهام این حزب به تروریسم گفته بود: قانونی که اخیرا در آمریکا تصویب شده و به موجب آن بانک‌های لبنانی باید مطابق احکام و قوانین آمریکا فعالیت کنند، به کلی مردود و غیر قابل قبول است؛ زیرا این قانون در پی ایجاد جنگ داخلی است که بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌ها در تشدید آن سهیم هستند و از طرفی حاکمیت مالی و پولی لبنان را مصادره می‌کند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، قانون تحریم حزب‌الله به شماره «2297» را در 18 دسامبر 2015 امضا کرده بود و پیش از تایید رئیس‌جمهوری آمریکا، این قانون در کنگره نیز با اجماع تصویب شده بود. از آن تاریخ به مدت 120 روز آژانس امنیت آمریکا فرصت داشته است تا این گزارش را که مدعی اقدامات ترویستی و پولشویی و قاچاق از سوی حزب‌الله است، به کنگره و رئیس‌جمهور ارائه کند.