رئیس جمهور سوریه، امروز سه شنبه، ضمن بیان نقطه نظرات خود دربارۀ وظایف مجلس جدید سوریه و نقش آن در بهبود شرایط کشور، دربارۀ بحران کنونی این کشور نیز سخنان مهمی مطرح کرد.

برخی مخالفان سوری خود فروخته اند

بشار اسد، ضمن انتقاد از برخی شخصیت های سوری که خود را بازیچۀ قدرت های منطقه ای و بین المللی کرده اند، نسبت به تلاش برای تحمیل مذهب گرایی بر سوریه هشدار داد و تأکید کرد که یک حکومت طایفه گرا می تواند آحاد ملت را به دشمنان یکدیگر تبدیل کند. اسد، همچنین، گفت که کشورهای حامی تروریسم در سوریه گفتمان به شدت طایفه گرایانه دارند و بر اساس همین رویکرد از تروریسم در سوریه حمایت می کنند.

مخالفان مورد حمایت ریاض اراده ای از خود ندارند

رئیس جمهور سوریه، دربارۀ مذاکرات بین المللی دربارۀ سوریه نیز گفت که ما در این مذاکرات چیزی به نام مخالفان نیافتیم، بلکه تنها نمایندگان دولت سوریه و طرف های میانجی در این مذاکرات وجود داشتند. او توضیح داد که برنامۀ مخالفان سوری از سوی ریاض تنظیم شده است نه خود آن ها.

نقض آتش بس از سوی آمریکا، ترکیه و عربستان

اسد دربارۀ آتش بس در سوریه هم گفت که این امر کمک کرده است تا عملیات های نظامی روی مناطق خاصی متمرکز شود. او، در عین حال، اعلام کرد که آمریکا، ترکیه و عربستان به شروط آتش بس پایبند نبوده اند.

انتقاد ویژه از اردوغان

اسد، با انتقاد ویژه از اردوغان، هم گفت که تنها نقش باقی مانده برای او "چماقدار و لات سیاسی"است!

 ادامۀ جنگ با تروریسم تا آزادی کامل سوریه

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ ما با تروریسم ادامه خواهد داشت گفت این جنگ بر ما تحمیل شده است اما آن را تا آزادی وجب وجب خاک سوریه ادامه خواهیم داد.

دعوت به آشتی ملی و دست کشیدن از سلاح

 بشار اسد ضمن تأکید بر اینکه اگر ارتش سوریه نبود، این کشور به تاریخ می پیوست،از همۀ سوری هایی که علیه دولت و ملت خود دست به سلاح برده اند خواست تا به آغوش وطن باز گردند.