رشته کوه‌های راهبردی «مکحول» در حد فاصل سه استان «صلاح الدین، الانبار و دیاله» عراق واقع شده و از خطوط اصلی انتقال نفت و گاز به شمار می‌رود.

ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش شب گذشته در تلاش بودند با تجهیزات سنگین و چندین انتحاری به مواضع نیروهای مقاومت حزب الله عراق در این رشته کوه‌ها حمله کنند.

نیروهای اطلاعات بسیج مردمی عراق موفق شدند در عملیاتی دقیق، تحرکات عناصر تروریستی داعش را در منطقه «سن الصخری» استان صلاح الدین رصد کنند.

فرماندهی تیپ 45 مقاومت حزب الله عراق با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده، تدارک لازم را برای غافل‌گیری عناصر تروریستی داعش فراهم کرد.

بنا بر این گزارش، همزمان با نزدیک شدن کاروان تروریست‌ها به رشته کوه‌های مکحول، نیروهای مقاومت با آتش توپخانه و حملات موشکی عناصر تروریستی را هدف قرار دادند.

در این عملیات بیش از 30 تن از عناصر تروریستی داعش کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت و گو با بین‌الملل فارس نیز  اعلام کرد که در این عملیات نیروهای مقاومت حزب الله عراق 5 تن از تروریست‌های داعشی را اسیر کردند.

رشته کوه‌های مکحول بر مناطق مرزی استان صلاح الدین اشراف کامل دارد و نیروهای مقاومت حزب الله عراق به طور دقیق تحرکات تروریست‌ها را در این منطقه رصد می کنند و در چندین مرحله توانسته‌اند آنان را غافل‌گیر کنند.