مرکز پزشکی دانشگاه "جرسی شور" نخستین بیمارستان در نیوجرسی است که موفق به کاشت کوچکترین دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب در بدن بیمار شد. این دستگاه آوریل 2016 (حدود 2 ماه پیش)، مورد تأیید شرکت "سازمان غذا و داروی آمریکا" که نهادی وابسته به وزارت بهداشت و خدماتی انسانی است، قرار گرفت.

این دستگاه یک نمونه جدید از تنظیم کننده های ضربان قلب است که برای بیماران "برادی کاردی" یا "کُند تپش" ساخته شده است. 

فرآینده کاشت این دستگاه در مرکز پزشکی "جرسی شور" بوسیله دو پزشک به نام های "ادموند کارام" و "مارک ماسکارنهاس" انجام شد. این افراد از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب برای درمان چند بیمار کندتپش استفاده کردند. این بیماران ضربان قلبی کمتر از 60 در دقیقه دارند. با این ضربان پایین، قلب نمی تواند اکسیژن لازم را در طول فعالیت های مختلف به بدن برساند و در نتیجه این باعث ایجاد سرگیجه، خستگی و تنگی نفس می شود. 

استفاده از دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب بهترین وسیله برای درمان بیماران کُند تپش است. این دستگاه با ارسال تپش های الکتریکی به قلب، تعداد ضربان آن را افزایش می دهد.

این دستگاه، یک دهم دستگاه های تنظیم کننده قدیم است و تنها دستگاه ضربان ساز بدون سرب تایید شده در آمریکاست. برای استفاده از این دستگاه نیازی به انجام جراحی یا استفاده از سیم های قلبی نیست. بلکه این دستگاه به اندازه ای کوچک است که از طریق یک کاتتر در قلب کاشته می شود. این دستگاه به طور خودکار بر اساس سطح بیماری افراد، ضربان قلب آنها را تنظیم می کند. این وسیله همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد برای بیمارانی است که به بیش از یک دستگاه تنظیم کننده قلب نیاز دارند. این دستگاه می تواند مدتی در قلب، خاموش بماند تا دستگاه جدید در بدن بیمار قرار بگیرد.

کاشت کوچکترین ضربان ساز جهان در قلب+ عکس