وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه از تحریم های آمریکا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر حمایت کرد. در این مطلب ادعا شده است دولت اوباما پس از توافق هسته ای با ایران در ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد)، هیچ نهاد ایرانی را به بهانه حقوق بشر تحریم نکرده است.

شرمنف که در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا در واشینگتن صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ما اشخاص و نهادهای ایرانی را که ناقض حقوق بشر در این کشور هستند، در هر زمانی تحریم خواهیم کرد.»

وندی شرمن ادعا کرد آمریکا قادر است به تحریم ها علیه هر نهاد ایرانی که ناقض حقوق بشر است ادامه دهد. او همچنین افزود آمریکا میتواند تحریم های بدتری را علیه ایران اعمال کند.

استفان مول، نماینده آمریکا برای نظارت بر روند اجرای توافق هسته‌ای، روز چهارشنبه در خلال اظهارات خود در کنگره مدعی شد آمریکا پس از توافق هسته ای با ایران هیچ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم نکرده است. او ادعا کرد: «پس از رسیدن به توافق، هیچ تحریم خاصی در خصوص نقض حقوق بشر علیه ایران اعمال نشده است؛ اما آمریکا به شدت معتقد است نقض حقوق بشر در ایران بحثی جدی است. ما به طور روشن و واضح این را می گوییم.»

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس ادعاهای دیده بان حقوق بشر، با وجود روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس جمهور اعتدال گرای ایران، هیچ بهبودی درخصوص حقوق بشر در ایران مشاهده نشده است.