سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: عملیات در داخل شهر فلوجه به تکمیل شدن فاز دوم عملیات بستگی دارد و حرف و حدیثهایی که از عملیات پس از ماه مبارک رمضان زده می شود فقط گمانه زنی است و ارتباطی به نیروهای مشترک ندارد.

 

وی افزود: عملیات آزاد سازی فلوجه مطابق طرح ها و استراتژی های فرماندهی مشترک پیش می رود.نیروها در حال حاضر مشغول انجام فاز دوم عملیات هستنند اما درباره فاز سوم و نهایی باید بگوییم که طرح و استراتژی خاصی برای عملیات در داخل شهر است.این تصمیم به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح بستگی دارد.

 

الزبیدی تاکید کرد: مرحله سوم از عملیات شامل ورود به شهر و نابودی داعش در داخل شهر خواهد بود.

 

نقش مهم نیروهای مبارزه باتروریسم عراق در نبرد نهایی

 

یک منبع وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق آماده عملیات در مناطق فلوجه و پیشروی به سوی مرکز برای آزاد سازی آن از لوث تروریست ها هستند.

 

این منبع بیان کرد: نیروها در مناطق استراتژیک مستقر هستند و پس از اتمام محاصره شهر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به شهر حمله خواهند کرد.پس از تکمیل فاز دوم عملیات، شاهد عملیات گسترده برای حمله و حرکت به سوی مرکز شهر خواهیم بود که نیروهای مبارزه باتروریسم عراق نقش به سزایی خواهند داشت.

 

 

 

 انهدام ۱۸ خودرو بمبگذاری داعش/نبرد سنگین در نزدیکی سد فلوجه

 

 

 

پیشروی های موثر به سوی رود فرات در حومه فلوجه

 

اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای مردمی و عشایری به شکل گسترده ای از تقاطع السلام به سوی رود فرات در حومه جنوبی شهر فلوجه پیشروی کرده اند.

 

وی افزود: نیروها همچنین در جزیره الخالدیه پیشرویهایی داشته اند.دشمن در محورهای فلوجه و الخالدیه متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.در این عملیات بیش از صد تروریسم کشته و ۱۸ خودرو بمبگذاری شده ای که عوامل انتحاری آن را هدایت می کردند منفجر شده است.

 

المحلاوی از کشته شدن شماری زیادی از داعشی ها و منهدم شدن ۵ خودرو بمبگذاری شده آنها در نزدیکی پل السجر در شمال فلوجه نیز خبر داد.

 

پاکسازی ۳ منطقه دیگر و نبرد سنگین در نزدیکی سد فلوجه

 

یک منبع نظامی گزارش داد: نیروهای عراقی موفق به پاکسازی مناطق البو بردی و البوعاید در ناحیه العامریه در جنوب فلوجه شده اند و در حال نبرد سنگین در نزدیکی منطقه الشرده در نزدیکی سد فلوجه هستند.

 

این منبع بیان کرد: در این عملیات ۳۰ داعشی به هلاکت رسیده است که در میان آنها اتباع خارجی و عربی دیده می شود.همچنین منطقه البو عیفان که یکی از مهمترین و شاخص ترین مناطق در غرب فلوجه محسوب می شود از لوث داعش پاکسازی شده است و هفده داعشی کشته و سه مرکز استقرار تک تیراندازان داعش منفجر شده است.

 

درهم شکستن استحکامات داعش در شرق فلوجه

 

عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد گفت: نیروهای عملیات بغداد و پلیس عراق و نیروهای مردمی به طور کامل الکرمه را از لوث داعش آزاد کرده اند و نوبت به شهر فلوجه رسیده است.

 

وی از در هم شکستن استحکامات داعش در مناطق شرقی فلوجه خبر داد.