متحدان هیلاری کلینتون با ابراز نگرانی نسبت به کاهش میزان محبوبیت وی در برابر ترامپ، برنی سندرز را عامل این روند معرفی کرده‌اند.

نظرسنجی‌های اخیر از فشرده شدن رقابت هیلاری کیلنتون با دونالد ترامپ در انتخابات عمومی خبر می دهد که یکی از دلایل آن افزایش آرای برنی سندرز  پس از پیروزی در انتخابات ویرجینیای غربی و پیشی گرفتن او از کلینتون در این ایالت است.

به عقیده آن‌ها، مبارزات اولیه سناتور مستقل ورمونت مسیر را برای رسیدن به مجمع حزب دموکرات در فیلادلفیا هموار کرده و موجب کاهش تعداد هواداران کلینتون در نظرسنجی‌های اخیر شده است.

نظرسنجی‌های اخیر ریل کلیر پالیتیکس (RealClearPolitics) حاکی از آن است که میزان آرای کلینتون نسبت به ترامپ 0.2 درصد کاهش یافته است. حامیان کلینتون نسبت به پیروزی سندرز در انتهای بازی رقابت انتخاباتی نگران هستند و بر این باورند که ادامه این روند می‌تواند کلینتون را از استقرار در حزب دموکرات دور کند. سندرز پیش از این در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی از بالا بودن بخت خود خبر داد و گفت: هنوز شانسپیروزی باقی است و میخواهم تا پیروزی به مبارزه خود ادامه دهم.

یکی از هواداران سندرز درباره ادامه حضور وی در انتخابات می‌گوید: سندرز نخستین گام‌های حضور در انتخابات را به درستی برداشته است و به نظر می‌رسد تا پایان رقابت‌ها بتواند از عهده مبارزات انتخاباتی برآید. با این حال او متوجه آسیبی که به درصد آرای کلینتون در برابر ترامپ می‌زند، آگاه نیست.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد میزان محبوبیت میلیاردر نیویورکی از 44 درصد به 46 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان محبوبیت کلینتون در نظرسنجی‌های جدید از 46 درصد به 43 درصد رسیده که علت آن افزایش میزان محبوبیت سندرز در رقابت‌های حزب دموکرات انتخاباتی است.

موسسه رتبه سنجی گالوپ نیز چندی قبل از کاهش محبوبیت کلینتون در برابر برنی سندرز خبر داد. این میزان محبوبیت می‌تواند کلینتون را برای بالا آمدن از حزب دموکرات با مشکل مواجه کند.