«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جریان یک کنفرانس خبری با بیان اینکه تروریست‌های داعش و جبهة النصره به راحتی از مرز ترکیه وارد سوریه می‌شوند، تأکید کرد که به حملات خود علیه تروریست‌های جبهة النصره در سوریه ادامه خواهیم داد.

به نوشته خبرگزاری راشا تودی، وزیر دفاع روسیه ادامه داد: از 25 می پیش رو (چهارشنبه) حملات هوایی مشترکی علیه گروههای ترویستی به همراه نیروی هوایی آمریکا انجام خواهیم داد.

او افزود: به آمریکا پیشنها داده‌ایم که عملیات مشترکی را علیه جبهة النصره و دیگر گروههای تروریستی انجام دهیم و دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا اقدامات مشترکی در این باره انجام دهند.

سرگئی شویگو در ادامه در بیان وضعیت آتش‌بس در سوریه گفت: آتش‌بس در سوریه به طور کلی پایدار است اما برخی گروههای تروریستی در راستای از بین بردن این وضعیت تلاش می‌کنند؛ ما با مسئولان 112 شهرک برای توقف درگیری‌ها به توافق رسیده‌ایم.

او در این باره افزود: بیشتر موارد نقض آتش‌بس از سوی جبهة النصره و طرفدارانش انجام می‌گیرد تا روند سیاسی با مانع رو به رو شود.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: جبهه النصره به اقدامات خود در شمال استان لاذقیه، حلب، و ریف دمشق برای به شکست کشاندن آتش‌بس ادامه می‌دهد.