دوحه بانک، چهارمین بانک بزرگ قطر از نظر میزان دارایی، اعلام کرد درحالیکه انتظار می‌رود فعالیت‌هایش در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۶ تقویت شود، همچنان در پی ورود به بازارهای جدیدی است که ممکن است شامل ایران نیز باشد. 

آر سیتارامان، مدیر ارشد دوحه بانک، گفت: «ما به دنبال گزینه‌هایی برای بازارهای جدید هستیم. درحال حاضر در برخی نقاط فرصت‌های خوبی وجود دارد؛ مخصوصا در کشورهایی که شاهد لغو تحریم‌ها بوده‌ایم. بنابراین با تایید سهامداران و ناظران، به این گزینه‌ها فکر خواهیم کرد. البته این امر هنوز اما و اگرهای زیادی دارد.» 

او از پاسخ به این سوال که آیا به ایران اشاره می‌کند خودداری کرد، اما درمورد ایران گفت: «باید لغو تحریم‌ها به رسمیت شناخته شده و در بازار ایران عملیاتی شود که این روند هنوز در حال انجام است و اقدامات نظارتی بسیاری مورد نیاز است. اما زمانی که این اتفاق بیفتد، ما آماده ورود به بازار ایران خواهیم بود.» 

این اظهارات در حالی مطرح شده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌تر در لندن اعلام کرد همکاری بانک‌های اروپایی با ایران جای هیچ گونه نگرانی ندارد. 

سود خالص دوحه بانک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۳۵۴. ۲ میلیون ریال قطر گزارش شده، که نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، با ۱۶ درصد کاهش مواجه شده است.