سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به تلاش پلیس ایران و همکاری اینترپل در بازداشت یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: به دنبال همکاری‌های پلیس اینترپل و پیگیری‌های پلیس ایران، یکی از عناصر گروهک تروریستی منافقین که در انفجار حزب جمهوری دست داشت در کشور آلبانی شناسایی و دستگیر شد.

سخنگوی ناجا همچنین با اعلام خبر دستگیری یکی از قاچاقچیان فراری نیز گفت: اخیراً نیز با تلاش پلیس ایران و پلیس اینترپل یکی از قاچاقچیان مواد مخدر که از زندان فرار کرده بود در کشور عراق شناسایی شد و با همکاری پلیس عراق دستگیر شد.

هنوز نام فرد دستگیر شده در آلبانی از سوی هیچ مرجع رسمی اعلام نشده است.

با این حال خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد منظور منتظرالمهدی کسی جز مسعود کشمیری نیست.

هشتم شهریور ١٣٦٠ دفتر نخست‌وزیری منفجر شد و طی آن رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر وقت (محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر) به شهادت رسیدند.

مسعود کشمیری، مظنون اصلی انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی، از اعضای سازمان منافقین بود که توانسته بود تا سطح جانشین دبیر وقت شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به یکی از حساس‌ترین ارکان امنیتی و تصمیم‌گیری کشور نفوذ کند.

پس از سقوط صدام، منافقین که سال‌ها در پناه حکومت او در عراق می‌زیستند، مجبور به ترک این کشور شدند. در سال‌های اخیر آنها مجبور شدند به کشورهای دیگر بروند اما جایی را نیافتند که آنان را به صورت گروهی بپذیرد. در این‌ میان چند سال پیش دولت آلبانی اعلام کرد در چند مرحله تعدادی از اعضای این گروه را برای اعطای پناهندگی می‌پذیرد. در نهایت چند گروه از منافقین که تعدادشان به حدود ٣٠٠ نفر می‌رسید، به این کشور رفتند.