به نقل از المسیره، راهپیمایی پرشور یمنی‌ها عصر امروز در صنعا پایتخت یمن برگزار شد.

در این تظاهرات دهها هزار نفر از شهروندان با شعار "مبارزه با متجاوزان و اشغالگران آمریکایی را ادامه می‌دهیم" یمنی شرکت کردند.

این راهپیمایی با سرود ملی یمن و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن سخنرانان و شعرا طی سخنان و اشعاری حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی، حضور نیروهای آمریکایی در یمن و ادامه تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی را که از چهارده ماه قبل در این کشور آغاز شده محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین پارچه نوشته‌هایی را در محکومیت سیاستهای آمریکا در منطقه به‌همراه داشتند.

شرکت کننندگان در این راهپیمایی همچنین شعارهایی در محکومیت حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور سر دادند.

احمد القنع سخنگوی رسمی جنبش جنوبی یمن طی سخنانی در این تظاهرات، آنچه را در جنوب رخ داده محکوم کرد.

وی از مردم یمن به‌ویژه اهالی جنوب خواست که مبارزه علیه استعمار جدید را همانند اجداد خود که در این راه به شهادت رسیدند ادامه دهند.

القنع با بیان اینکه استعمار جدید نقاب از چهره‌اش کنار زده است تأکید کرد آنچه در یمن روی داده و خود را پشت عربستان و امارات پنهان کرده است، امروز خود را نشان داد و علناً می‌گوید که "این من هستم که یمن را اشغال کرده‌ام".

وی همچنین از اعراب و ملت‌های اسلامی خواست که جهاد علیه اشغالگری آمریکا را ادامه دهند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.