در تماس با منابع نزدیک به حزب الله، این منابع تاکید کردند، عملیات تروریستی که پنج‌شنبه شب گذشته «مصطفى بدر الدین»، فرمانده نظامی حزب الله در فرودگاه بین المللی دمشق را هدف گرفت، احتمالا با مشارکت طرف‌های دیگری در کنار اسرائیل انجام شده است.

به گفته این منابع نتایج اولیه تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب مقاومت احتمال دست داشتن برخی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در این عملیات و همکاری آنها با اسرائیل، به عنوان متهم اول در این جنایت، را رد نمی‌کند.

منابع مذکور دلیل اقدام حزب الله در تعویق اعلام طرف مسئول در این جنایت به روز شنبه (امروز) را به دست آمدن سرنخ‌های مهم در روند تحقیقات عنوان کردند؛ سرنخ‌هایی که به احتمال دست داشتن برخی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و طرف‌های منطقه‌ای در این عملیات اشاره می‌کردند.

این منابع در پاسخ به سوال رای الیوم مبنی بر اینکه آیا منظور از سرویس‌های اطلاعاتی برخی از طرف‌های عربی و منطقه‌ای، دو کشور عربستان سعودی و ترکیه است، سکوت کردند.

همچنین گزارش‌ها از منطقه اشغالی «الجلیل» تاکید می‌کند که برخلاف عملیات‌های پیشین ترور فرماندهان ارشد حزب الله، این‌بار ارتش رژیم صهیونیستی دستوری مبنی بر آماده باش نظامیانش در جبهه شمالی نداده است.

مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد شاخه مقاومت جنبش حزب الله لبنان در پی وقوع انفجار بزرگ ساعت 22:30 پنج‌شنبه گذشته در فرودگاه بین المللی دمشق به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر شهید «مصطفی بدرالدین»، معروف به «ذوالفقار» بعد از ظهر جمعه (دیروز) در منطقه «روضة الشهداء - الغبیری» بیروت برگزار شد.