"میندوگاس بونانو،" هنرمند اهل لیتوانی، با کشیدن تصویری خیالی از بوسه "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، با "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

بوسه پوتین و ترامپ جهانی شد+ تصاویر

نقاشی بوسه پوتین و ترامپ بر روی دیوار یک رستوران در شهر " ویلنینوس" لیتوانی کشیده شده و خیلی زود توجه مردم این کشور و رسانه‌های سراسر جهان را به خود جلب کرد. این نقاشی تداعی کننده تصویر معروف بوسه "لئونید برژنف،" دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی، و " اریش هونکر،" رهبر پیشین آلمان شرقی، است. تصویر این دو رهبر پیشین جهان نیز در سال 1990 بر روی دیواری نقاشی و به یکی از جنجالی‌ترین و مشهورترین هنرهای خیابانی در سراسر جهان تبدیل شد.

بوسه پوتین و ترامپ جهانی شد+ تصاویر

هنرمندی که تصویر پوتین و ترامپ را در حال بوسه نقاشی کرده است، درباره اثر خود گفت: شباهت زیادی میان این دو وجود دارد. هر دو دارای ضمیر و نهاد بزرگی هستند و تقابل آنها کنار یکدیگر کمی مضحک است. ما در جهان امروز بار دیگر وارد جنگ سرد شده‌ایم. ممکن است آمریکا رئیس‌جمهوری را برگزیند که از دوستی مجدد با روسیه حمایت کند.

پوتین و ترامپ پیش از این درباره یکدیگر اظهار نظراتی نیز داشتند. پوتین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "مردی بسیار رنگارنگ توصیف کرده بود که چهره‌ای برنزه دارد." ترامپ نیز در پاسخ به این اظهار نظر گفته بود: افتخار بزرگی است که مردی با این درجه از قدرت، اعتبار و احترام درباره من اظهار نظر کند.

لیتوانی و دیگر کشورهای حوزه بالتیک زمانی تحت استثمار مسکو بودند. هنرمند اهل لیتوانی پیش‌بینی کرد اگر ترامپ رئیس جمهور شود و با روسیه دوستی دو جانبه برقرار کند، با کشورهای حوزه بالتیک یا از طریق زبان و یا از طریق تانک رفتار خواهد کرد.