رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) امروز (پنج شنبه) تاکید کرد: آمریکایی‌های کمتری برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر می‌کنند و قدرت شاخه این گروه تروریستی در آمریکا کم شده است.

 

به گزارش خبرگزاری پی تی آی، جیمز کومی، رئیس اف بی آی گفت: اداره آگاهی فدرال در سال 2014 و شش ماه نخست سال 2015 میلادی ماهانه با 6، 8 یا 10 آمریکایی که به خاورمیانه سفر می‌کردند یا قصد داشتند به داعش بپیوندند مواجه می‌شد اما از تابستان سال گذشته میلادی این تعداد به طور میانگین به ماهانه یک تن رسیده است.

 

وی در جریان میزگردی به خبرنگاران گفت: شکی وجود ندارد که مساله‌ای رخ داده که از جذابیت این کابوس که همان داعش است برای مردم آمریکا کم شده است.

 

اگرچه اف بی آی در سال گذشته میلادی به شدت برای شناسایی و رهگیری آمریکایی‌هایی که قصد داشتند به سوریه سفر کنند تلاش کرده اما جیمز کومی هیچ توضیحی را در خصوص دلیل این کاهش جذابیت ارائه نداد.

 

جیمز کومی در عین حال اذعان کرد که توانایی این گروه برای ترغیب و الهام افراد دردسرساز همچنان یک نگرانی پایدار محسوب می‌شود.

 

اف بی آی پس از تحقیقات گسترده در خصوص حمله سن برنادینو واقع در ایالت کالیفرنیا که در دسامبر سال گذشته میلادی رخ داد و در آن 14 تن کشته شدند متوجه شد که مهاجمان از داعش الهام گرفته بودند.