سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان یکی از سخت‌ترین شرایط خود از زمان ورود به دنیای سیاست را پشت سر می‌گذارد. این اولین باری است که هواداران و مجموعه متحدانش وی را کنار گذاشته‌اند. نتایج انتخابات شورای شهر که یک شنبه برگزار شد، بسیاری از شکاف‌های موجود را که تا حد رسوایی پیش رفته است، به وی نشان داد. لیست البیارته که حریری خودش در خیابان‌های پایتخت تبلیغ برای آن را برعهده گرفته بود و بیشتر احزاب موجود در حاکمیت لبنان را در خود جای داده بود ، تنها موفق شد 10% از رای‌های اهالی پایتخت را به خود اختصاص دهد.

رقبای وی نیز آرائی نزدیک به این رقم را به خود اختصاص دادند، این در حالی است که شمارش آرا اعضای کمیته‌های قضایی در البیال همچنان ادامه دارد ، اما منابع متعدد نتایج تقریباً نهایی را به این صورت ارائه می‌دهند که لیست البیارته تنها 41 هزار رأی را به خود اختصاص داده است. لیست "بیروت شهر من است" نیز توانسته 29 هزار رأی کسب کند. 

نادین لبکی نامزد لیست بیروت شهر من است موفق شده بیشترین آراء مخالفان لیست دولتی را در اختیار خود بگیرد. این در حالی است که شربل نحاس وزیر سابق لبنان حدود 10 هزار رأی برای لیست خود کسب کرده است. نامزد پروژه‌های خیریه اسلامی (احباش) می‌گوید که بیش از 10 هزار رأی به دست آورده است. احباش می گویند که بر اساس توافق صورت گرفته با جریان‌های سیاسی حاضر در لیست البیارته تمامی رای‌های خود را به لیست نامزد این لیست داده اند. اگر این سخن درست باشد ، بدان معنا است که نتیجه به‌ دست‌آمده برای جریان المستقبل بیش از چیزی که به نظر می‌رسد، فاجعه‌بار باشد. این آمار برای حریری وحشتناک است.

به‌این‌ترتیب جریان هشت مارس به تنهایی می‌توانست لیست 14 مارس را با شکست مواجه کند، چرا که اگر رأی‌های زیر نظر خود را به سمت لیست بیروت شهر من است یا لیست نحاس و احباش سوق می‌داد ، این اتفاق می‌افتاد. شاید علت اصلی برای عدم اعلان نتایج غیررسمی از سوی ستاد انتخاباتی جریان المستقبل همین موضوع باشد. هر نماینده نتیجه آراء به دست آمده شمارش شده از سوی کارمندان مراکز رأی‌گیری را قبل از ارجاع صندوق‌ها و نتایج اولیه به کمیته‌های انتخاباتی در اختیار دارد. جمع زدن این نتایج جزیی کافی است تا بتوان به نتیجه اجمالی انتخابات دست پیدا کرد.

یکی از شخصیت‌های برجسته در میان جریان سیاسی وابسته به حریری می‌گوید: نیاز جدی برای بازبینی وجود دارد. این بازبینی در زمینه عملکرد حریری و تیمش مطرح است، وی دیگر نمی تواند مردم لبنان را با ادعاها و شعارهائی مانند اعتدال ، مناصفه، مخالفت با سلاح حزب الله و حمایت از سقوط نظام سوریه بخرد. حریری صلاحیت ها و اعتبار سیاسی و اجتماعی خود را در کنار ورشکستگی مالی که به شدت از آن رنج می برد، از دست داده است.حریری از زمان ورود به دنیای سیاست هیچ ابتکاری برای توسعه کشور یا حتی در سطح تبلیغات انتخاباتی نداشته و به نظر می‌رسد کسانی که در تیم وی هستند ، تفکراتی در مسیر روند سیاسی سنتی کشور مبتنی بر بهبود شرای مسیرهای مواصلاتی و ایجاد شبکه های آب و فاضلاب و بهره برداری از درآمدهای دولتی در مسیر رفاه مردم ندارند.

بحرانی که یکشنبه خود را نشان داد ، بحران حریری با متحدان بود، آمار رسمی نشان می‌دهد که در بخش اول انتخاباتی در بیروت که شامل الأشرفیة والرمیل والصیفی می شود، لیست بیروت شهر من است 9 هزار رأی به دست آورده، در حالی که البیارته 6700 رأی از این محدوده کسب کرده است. حریری عتاب خود نسبت به مسیحیان حاضر در لیست را مخفی نمی کند.

رسوایی 10 در صدی رأی البیارته را باید به راهکار بسیار کند شمارش آرا و اتهامات مطرح شده از سوی مخالفان حاکمیت در بیروت از طریق سایت‌های اجتماعی مبنی بر تقلب در انتخابات اضافه کرد. وزارت کشور لبنان در همین رابطه شبانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که کسانی که شمارش آرا را انجام می دهند، قضات هستند و ارتباطی با این وزارتخانه ندارند. منابع مرتبط از کندی قضات و بی‌تجربگی آنها در عملیات شمارش آرا خبر می‌دهند. ستادهای انتخاباتی نیز از سوء مدیریت در روند شمارش آرا و تعداد بسیار پایین اشخاص حاضر در این روند و عدم شمارش جداگانه هر رأی خبر می دهند.

حزب الله لبنان پیروزی قاطع خود و همپیمانش جنبش امل در استان بقاع به ویژه دو شهر راهبردی و سیاسی بعلبک و بریتال ( رسیدن به تمامی کرسی ها) را اعلام کرد.

حزب الله و جنبش امل در انتخابات شوراهای شهر با فهرست  توسعه و وفاداری برگرفته از دو فراکسیون آنها در پارلمان لبنان « وفاداری به مقاومت» و « توسعه و آزادی» شرکت کردند و الگوئی از همکاری و همبستگی را به نمایش گذاشتند.