«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به ترتیب «معصوم استانکزی» و «عبدالله خان حبیبی» را به عنوان سرپرستان اداره امنیت ملی و وزارت دفاع افغانستان معرفی کرد و این دو پس از تشریح برنامه های خود فعالیت خود را آغاز کردند.

عبدالله عبدالله خواستار کمک و همکاری مردم با نیروهای امنیتی افغانستان شد و گفت: همه شهروندان افغالنستانی باید دست به دست هم بدهند و در مبارزه با تروریسم با دولت همکاری داشته باشند.

به گفته وی، سازمانهای نظامی و امنیتی افغانستان به ویژه اداره امنیت ملی باید در هر زمان بی طرف باشند و تنها منافع ملی کشور را در نظر داشته باشند.

وی در مورد مذاکرات صلح افغانستان گفت: همیشه در صلح بر روی کسانی باز است که می خواهند در مذاکرات صلح شرکت کننند و در غیر اینصورت به شدت سرکوب می شوند.

در همین حال معصوم استانکزی، سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان گفت: هنوز هم نظامیان افغانستان با مقابله سخت و جدی جنگجویان مسلح روبرو هستند.

وی در ادامه افزود: جنگ در افغانستان با یک گروه خاصی نیست، نیروهای امنیتی با چندین شبکه تروریستی در حال مبارزه هستند که این شبکه ها از سوی سازمان های اطلاعاتی کشور های بیگانه به ویژه پاکستان حمایت می شوند.

لازم به ذکر است استانکزی پیش از این نزدیک به یک سال سرپرست وزارت دفاع افغانستان بود و اکنون در سمت سرپرست اداره امنیت ملی آغاز به کار کرده است. تا کنون مشخص نشده است که استانکزی و حبیبی چه زمانی برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان افغانستان معرفی خواهند شد.