«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی خود گفت: اسناد موسوم به اسناد پاناما اسنادی سرقتی هستند و شاید بهتر باشد آنها را با نام مناسبشان خطاب قرار دهیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، سیاست مالیاتی رسمی روسیه که برای مقامات روس اعمال می‌گردد هیچ ارتباطی با اسناد پاناما ندارد.

پسکوف در پاسخ به این سال که ارتباط کمپین مقابله با خروج ارز از کشور مقامات روسیه با گزارش‌های منتشر شده درباره اسناد پاناما همخوانی دارد، گفت: من قصد ندارم سیاست مالیات گذاری بر اموال مقامات رسمی روسیه در خارج از این کشور را به اسناد پاناما مرتبط کنم چرا که اینها کاملا دو امر مجزا هستند.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اعلام کرد: شرکت‌های برون مرزی خودشان غیرقانونی نیستند اما عدم پرداخت مالیات و یا تلاش برای فرار از مالیات در کشور شما غیرقانونی است.

نشریه آلمانی Süddeutsche Zeitung چندی پیش بزرگترین افشاگری در دنیای روزنامه نگاری را رقم زد و بخشی از اسناد پولشویی و فرار مالیاتی دهها سیاستمدار و سرمایه دار بزرگ جهان را که حدودا 2.6 ترابایت حجم آنها می‌شد، منتشر کرد. این اسناد مربوط به یک شرکت حقوقی پانامایی به نام Mossack Fonseca هستند.