ناسا یک مدل برجسته دیجیتالی از کوچکترین سیاره منظومه شمسی را منتشر کرد. این مدل سه بعدی با نشان دادن جزئیات شگفت‌انگیز سیاره عطارد، شناخت بهتر و عمیق‌تری از تاریخ و جغرافی این سیاره را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

در ساخت این مدل از 100 هزار تصویر دیجیتالی ارسالی از سطح عطارد که از سوی کاوشگر مسنجر ناسا در طول ماموریت 4 ساله خود در این سیاره به زمین ارسال شده، استفاده شده است.

ناسا اولین مدل برجسته از سیاره عطارد را منتشر کرد+ عکس و فیلم

«سوزان انسور» - محقق ارشد آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان‌هاپکینز - معتقد است داده‌های بکار گرفته شده در این مدل که نتیجه ماموریت 4 ساله فضاپیمای مسنجر است، تا ده‌ها سال می‌تواند نیازهای علمی محققان برای کشفیات علمی بیشتر درباره عطارد را تامین کند.

این مدل بسیاری از عوارض جغرافیایی سطح عطارد شامل مناطق مرتفع و فرورفتگی‌های سطح این سیاره را به خوبی نشان می‌دهد و بنابراین، با مشاهده این پستی و بلندی‌ها می‌توان به درک بهتری از مناطق قطبی این سیاره و فعالیت‌های آتشفشانی در آن دست یافت.

سیاره عطارد به دلیل نزدیکی به خورشید و گرمای بیش از اندازه تا پیش از ارسال کاوشگر مسنجر یکی از چالشهای اصلی ناسا برای تکمیل تحقیقات خود درمورد کهکشان راه شیری به شمار می‌رفت. وجود سایه‌های طولانی مدت برروی سطح این سیاره نیز امکان مشاهده رنگ واقعی پوسته این سیاره از فواصل دور را غیرممکن می‌کرد.