در حالیکه مقامات روسیه پایان ماموریت نیروهای روسی در سوریه در جنگ با تروریسم را اعلام کرده اند، اما برخی تحلیلگران سوال هایی را درباره گام های بعدی این کشور در سوریه مطرح می کنند.

«آلن رادیر» تحلیلگر فرانسوی با اینحال می گوید کاهش نیروهای روسیه در سوریه اقدامی تعجب بر انگیز است که موجب تثبیت اهداف سیاسی و استراتژیک می شود.

به گفته این تحلیلگر فرانسوی نکته مهم در این است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام نکرده است که تمامی نیروهای روسی را از سوریه خارج می کند بلکه گفته شماری از آنها را خارج می کند.

وی این اقدام رئیس جمهور روسیه را ژستی سیاسی می داند که این پیام را می دهد که بحران سوریه باید پشت میز و با گفتگو حل و فصل شود.

به اعتقاد این تحلیلگر فرانسوی هم مسکو و هم واشنگتن خواستار انتقال قدرت بطور صلح آمیز در سوریه هستند ولی در عین حال هیچ یک از آنها نمی خواهند افراطی ها در سوریه روی کار آیند.

«رادیر» در توجیه تصمیم روسیه برای خارج کردن بخش هایی از نیروهایش از سوریه معتقد است خارج کردن تمامی نیروهای روس از سوریه به معنی شکست سیاسی و از بین رفتن تمامی دست آوردهای رزمی در سوریه خواهد بود و به همین دلیل «پوتین» نیروهای روس را از سوریه خارج نخواهد کرد و احتمال می رود در تابستان روسیه تنها ناو هواپیمابر خود را در آبهای سوریه مستقر کند و در عوض جنگنده های خود را از سوریه خارج کند.

وی در ادامه از نقش روسیه در سوریه تقدیر کرده و گفت، پوتین بدون اشتباه و درست در سوریه عمل کرد و ارتش سوریه توانست با حمایت هوایی جنگنده های روسیه به تروریست ها حمله کند.