گزارش‌های اخیر رسانه‌ای حاکی است «محمد بن نایف» وزیر کشور و ولی‌عهد عربستان به صورت غیرعلنی با «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد اختلافاتی دارد.

در همین راستا پایگاه «الرأی الیوم»، نوشته است بعد از اعلام آغاز رسمی چشم انداز اقتصادی عربستان تحت عنوان «چشم انداز2030» که طی آن قرار است وابستگی ریاض به نفت پایان یابد، محمد بن نایف [که به تازگی به توییتر پیوسته] در توییتی این اقدام را به بن سلمان تبریک گفت.

در حالی که دو پروژه مهم عربستان [چشم انداز 2030 و جنگ علیه یمن] در دست پسر شاه سعودی است، محمد بن نایف در اقدامی سیاسی و در تلاش برای بهبود تصویر رابطه‌اش با بن سلمان او را برادر و دست راست خود خواند.

الرأی الیوم گزارش داد بن نایف در توییت خود نوشته:«به وطنم به خاطر آغاز طرح چشم انداز 2030 تبریک می‌گویم و از یاور، برادر و دست راست خود «محمد بن سلمان» در این اقدام جسورانه حمایت می‌کنم.»

رسانه‌های سعودی تلاش کرده‌اند در پاسخ به گزارش‌های متعددی درباره اختلافاتی که میان محمد بن سلمان و محمد بن نایف وجود دارد بر این پیام کوتاه و برنامه ریزی شده مانور دهند.

پیشتر «کارن الیوت هاوس» عضو ارشد اندیشکده علوم و امور بین‌الملل بلفر در گزارشی نوشته بود محمد بن سلمان سی و چند ساله در طول یک سال گذشته به صورت چشم گیر قدرت خود را در عربستان گسترش داده و علاوه بر وزارت دفاع، کنترل شرکت نفتی آرامکو [بزرگترین شرکت نفتی عربستان] را هم به دست گرفته است.

بعد از به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز و بالا گرفتن «جنگ قدرت» در درون خاندان پادشاهی عربستان، شواهد حاکی است ولیعهد کنونی در صورتی که به قدرت برسد، قطعا محمد بن سلمان را از ساختار قدرت کنار می‌گذارد.