به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک بیشتر این قربانیان زن و کودک بودند. این گروه از آوارگان که سعی داشتند از طریق یک راه غیر قانونی کوهستانی در انتهای غربی مرز دو کشور وارد ترکیه شوند،‌ توسط نیروهای دولتی مجبور به بازگشت شدند.

در نوار ویدئویی که توسط یک گوشی تلفن همراه ضبط شده است تصاویری از مردی نشان داده می‌شود که کودک خردسال خود را در آغوش دارد در حالی که هر دو پای وی مجروح شده است. وی به دنبال دریافت خدمات پزشکی در حال پایین آمدن از کوه است.

همچنین بر اساس این ویدئو یک مرد دیگر که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفته می‌گوید که از دست داعش گریخته و به ترکیه آمده است.

عبد مونم کاشکاس، یک وکیل سوری که همراه این گروه بوده و موفق شد سالم به ترکیه برود می‌گوید ترک‌ها اقدام به کشتن افراد بدون سلاح در مرز می‌کنند.

این وکیل گفت: یک دختر بچه همراه ما بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ما پس از چهار ساعت همچنان نتوانستیم کار زیادی برای وی انجام دهیم. یک پیر مرد و یک زن نیز مفقود شده‌ و احتمالاً کشته شده‌اند.

کاشکاس افزود که بقیه افراد گروه روزها در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه منتظر بوده و سعی در ورود به ترکیه داشتند اما هر روز توسط نیروهای ترکیه مورد هدف قرار می‌گرفتند.

افرادی که توسط نیروهای ترکیه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند به بیمارستانی در شهر اعزاز در سوریه منتقل می‌شوند. در این شهر صدها هزار بی‌خانمان سوری زندگی می‌کنند.