به نقل از ایندیپندنت، یک زن مسلمان در یک هواپیمای آمریکایی پس از اینکه از شخص کنار دستی‌اش خواست تا صندلی‌های یکدیگر را جابه‌جا کنند، بدون ارائه هیچگونه توضیحاتی از هواپیما بیرون انداخته شد.

شورای روابط اسلامی آمریکا پس از این واقعه خواهان انجام تحقیقی درباره «انگیزه‌های ناشی از سوگیری‌» احتمالی شد، خاصه که این زن اصالتا سومالیایی‌تبار بوده و روسری به سر داشته است.

در این ماجرا، حکیمه عبدالله از مرد کنار دستی خود خواست تا محل نشستن یکدیگر را جابه‌جا کرده تا بتوانند در راهرو حرکت کند و مرد این خواسته را پذیرفت، اما پس از آن به این زن گفته شد تا هواپیمای خطوط مسافربری «Southwest Airlines» را در فرودگاه شیکاگو ترک کند.

این زن به تنهایی در حال سفر بود تا با رسیدن به شهر سیاتل به یکی از بستگان وی که حامله بود کمک کند.

پس از جابه‌جایی صندلی‌ها در این پرواز، یک مهماندار هواپیما به سوی خانم عبدالله رفت و به او گفت که اجازه نداشته است تا صندلی‌ها را جابه‌جا کند. عبدالله نیز در مقابل این پرسش را مطرح کرد که چرا نمی‌توانسته است صندلی‌ها ا جابه‌جا کند. اما در نهایت مهماندار هواپیما پاسخ کافی به وی نداد و از او خواست که از هواپیما پیاده شود.

زمانی که پلیس از مهماندار در محل گیت پرواز درباره وجود دلیلی برای خارج کردن خانم عبدالله پرسش کرد، مهماندار گفت «خیر» و در ادامه عنوان کرد که این زن از حضور مسافران «احساس راحتی نمی‌کرد».