به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موتور جدید برای موشک های بالستیک و قاره پیما خبر داده است، ایالات متحده از پیونگ یانگ خواسته است تا از انجام اقدامات بی ثبات کننده در منطقه خودداری کند.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ما گزارش هایی را مشاهده کرده‌ایم که مدعی است کره شمالی فناوری جدیدی را برای موتور موشک‌های بالستیک، توسعه داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از کره شمالی می خواهیم تا از اقداماتی که موجب بی ثباتی بیشتر منطقه می شود، اجتناب کرده و به جای آن بر روی اقدامات قاطع و عمل به تعهدات خود تمرکز کند.

تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره پس از اینکه کره شمالی توانست با موفقیت یک بمب هیدروژنی را در اوایل سال جاری میلادی آزمایش کند و یک ماهواره را به مدار زمین بفرستد، تشدید شده است. این اقدامات ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده و باعث محکومیت بین‌المللی شد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آزمایش موتور موشک بالیستیک نوین این کشور یک موفقیت بزرگ‌‌است و موجب تضمین مستحکمی برای دستیابی به توان انجام یک حمله اتمی دیگر علیه امپریالیست‌های آمریکا و دیگر نیروهای خصمانه است و دستیابی به ابزارهای قدرتمند بیشتری را مهیا کرده است.