به نقل از "العهد"؛ "جان کری" –وزیرخارجه آمریکا- اعلام کرد کشورهای خلیج (فارس) از حضور ایران در پای میز مذاکرات در صورتی که خواستار راه حلی سازنده در سوریه و یمن باشد، استقبال خواهند کرد.
 
وی در دیدار با "خالد بن احمد آل خلیفه" –همتای بحرینی خود- در منامه گفت: "تهران در توقف اعمال خصمانه در سوریه و حمایت مذاکرات ژنو به ما کمک کرده است.
 
وزیرخارجه آمریکا گفت: "تلاش ها برای برهم زدن ثبات در بحرین یک چالش است."
 
کری در عین حال با تأکید بر اینکه چالشها در روابط با ایران همچنان باقی است، هدف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از دیدار با سران کشورهای عرب خلیج فارس را در نشست کمپ دیوید، بررسی چگونگی حرکت پس از توافق هسته ای و دنبال کردن تغییر رفتارهای ایران در رابطه با فعالیتهای دیگر تهران اعلام کرد.
 
وی در کنفرانس خبری با همتای بحرینی خود در منامه پایتخت بحرین گفت هیچ کسی ادعا و وانمود نکرد که (با توافق هسته ای با ایران) دیگر چالش هایی که می دانستیم وجود دارد به یک باره برطرف خواهد شد.
 
کری افزود: بنابراین ما اکنون امیدواریم به علت اینکه توافق هسته ای را پشت سر گذاشته ایم، مسائل دیگر در کانون گفتگوهای ما قرار گیرد. البته ما کاملا روشن و شفاف گفته ایم هر جایی که قطعنامه شورای امنیت همچنان نقض شود یا فعالیتهای اخلال گرانه در این منطقه ادامه داشته باشد یا فعالیت ها با هدف ایجاد ناامنی و اخلال در کشور دیگری انجام شود ، ما با کشورهای منطقه در تلاشها برای محافظت از امنیت و منافع درازمدت منطقه متحد هستیم و همچنین در تلاشهای دوستان و متحدانمان در دفاع از کشورهای خود ، در کنار آنها ایستاده ایم. 
 
وی گفت از جمله مسائلی که من و وزیر خارجه بحرین درباره آنها گفتگو کردیم، تحولات اخیر مرتبط با سوریه، دورنمای حل مسئله یمن بود. ما همچنین درباره نبرد علیه گروههای تروریستی و به طور خاص درباره داعش گفتگو کردیم.
 
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اهمیت حقوق بشر، بر ضرورت مشارکت تمام طیف های بحرینی در فرآیند سیاسی تأکید کرد و در همین حین مدعی شد تحریم انتخابات پارلمانی اخیر در بحرین از جانب مخالفان اشتباهی بزرگ بود.
 
"خالد بن احمد آل خلیفه" نیز در این دیدار گفت ما  از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم، ولی در این موضوع محتاط هستیم."
 
او باری دیگر پایش را از حد و اندازه خود فراتر گذاشت و مدعی شد: "ایران باید سیاست های خارجی خود را تغییر دهد و از دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد."