شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فهرستی از اسامی احمق‌ترین خلافکاران تاریخ را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد. 

 
1- «بنجامین رابینسون» و «دانیل هاچینسون،» دو سارق شهرک «اسگنس» در «لینکلن‌شایر» انگلیس که هنگام سرقت هزاران پوند از دستگا‌ه‌های قماربازی، از خود عکس یادگاری گرفتند. بنجامین به 32 ماه زندان و دانیل به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شدند. 
 
2- «اندرو هنلز،» سارق مسلح یک سوپرمارکت که پیش از اقدام به سرقت خبر آن را به همراه  عکس سلفی از خودش و چاقویی که به هنگام دزدی از آن استفاده کرد، در صفحه فیس‌بوکش به اشتراک گذاشت. پلیس 15 دقیقه پس از سرقت وی را به همراه مبلغ ربوده‌شده بازداشت کرد. دادگاه آوریل گذشته، اندرو را به چهار سال زندان محکوم کرد. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
 
3- «لوکاس چوناوسکی،» سارق لهستانی‌الاصل 28 ساله که سال 2014، پس از ورود غیرقانونی به منزل یک زوج انگلیسی ( که در سفر بودند) و مرتب کردن آن، بر روی تخت خوابش برده بود. دادگاه چوناوسکی را به دو سال حبس تعزیری و پرداخت 200 پوند محکوم کرد.
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
4- دو توریست ولزی که در زمان مستی پنگوئن بینوایی را از یک پارک در استرالیا به سرقت بردند. آن‌ها پس از بازیافتن هوشیاری با دیدن پنگوئن در آپارتمانشان شوکه شدند. افراد محلی این دو توریست را که می‌خواستند بی سر و صدا پنگوئن ربوده شده را در یک مجرای فاضلاب رها کنند، گیر انداخته و پلیس را خبر کردند. دادگاه این دو را به پرداخت هزار دلار استرالیایی محکوم کرد.
 
5- یک مظنون به خرابکاری و آتش‌سوزی در ایالت اوهایو از عکسی که پلیس برای دستگریش منتشر کرده بود، ناراضی بود؛ بنابراین با ارسال پیامی به پلیس که عکس بهتری از خود را ضمیمه آن کرده بود، نوشت: آن عکس خیلی وحشتناک است. برایتان عکس بهتری می‌فرستم. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
 
6- تروریستی که خواستار دریافت جایزه‌ای شد که پلیس برای دستگیریش تعیین کرده بود: سال 2012، یکی از سرکردگان گروه تروریستی طالبان که 100 دلار پاداش برای دستگیریش تعیین شده بود، با تسلیم خود به پلیس، خواستار دریافت مبلغ جایزه شد. وی متهم به طراحی عملیات تروریستی علیه نیروهای آمریکایی و ارتش افغانستان در شرق این کشور بود. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
7- دزد چینی که قصد داشت از پنجره آپارتمانی واقع در طبقه پنجم یک ساختمان وارد شود، بدلیل کوچک بودن پنجره لای آن گیر افتاد و میان زمین و هوا معلق ماند. تلاش 30 دقیقه‌ای برای نجات این دزد نگون‌بخت در نهایت نتیجه داد و وی به پلیس تحویل داده شد. 
 
8- سارق بانکی که نیم ساعت پیش از اقدام به سرقت، مشخصات و آدرسش را در اختیار کارمند بانک قرار داده بود: «دین اسمیت» 27 ساله برای ثبت تغییر آدرسش به بانک مراجعه کرده بود که ناگهان با دیدن اسکناس‌ها وسوسه شد آن‌ها را بدزدد. وی نیم ساعت بعد و در حالیکه عینک آفتابی زده و روی کفش‌هایش هم جوراب پوشیده بود، وارد همان بانک شد و از صندوقدار خواست پول‌ها را تحویلش دهد اما با مقاومت این کارمند روبرو شده و دست خالی از بانک خارج شد. دستگیری دین برای پلیس کار سختی نبود. وی سال 2014 به 2.5 سال حبس محکوم شد. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
9- یک مظنون به سرقت خودرو در آفریقای جنوبی برای ربودن ماشین دیگری وارد آن شد اما سیستم قفل اتوماتیک این خودرو ناگهان عمل کرد و سارق بینوا داخل آن گیر افتاد. عابران نیز نه تنها به فریادهای کمکش توجهی نکردند، بلکه وی را به یکدیگر نشان داده و می‌خندیدند. پس از یک ساعت مالک خودرو از راه رسید و با دیدن وی در ماشین، پلیس را خبر کرد. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر
 
 
10- سارق منزلی که با تلفن همراه سرقتی سلفی گرفت و اشتباهی عکس را در «واتس‌اپ» برای همکاران مالک تلفن نیز فرستاد: «اشلی کیست» 25 ساله که سال 2014، برای سرقت وارد یک منزل خالی شده بود این حرکت احمقانه را انجام داد. پلیس اشلی را در منزلش دستگیر کردند. یک عدد ساعت سرقتی رولکس به ارزش 4 هزار دلار نیز از منزل این سارق کشف شد. اشلی به 2 سال و 8 ماه حبس محکوم شد. 
 
بی‌بی‌سی: احمق‌ترین خلافکاران تاریخ + تصاویر