به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واقف دیارگاخلی، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به ریانووستی اظهار کرد: طرف ارمنستانی اقدام به شلیک توپخانه سنگین از جمله با استفاده از توپهای 60، 82 و 120 میلی متری کرده است. در 24 ساعت گذشته آتش بس 121 بار نقض شده است. وضعیت تحت کنترل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان است. ارتش آذربایجان کنترل منطقه‌ای که روز شنبه "آزاد شد" را در دست دارد.

در تاریخ 21 آوریل ارمنستان و جمهوری آذربایجان از تشدید درگیری‌ها میان خود بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ خبر دادند. دو طرف همدیگر را به نقض توافق آتش بس میان خود بر سر این منطقه که در سال 1994 منعقد شده بود، متهم کردند.

این سخنگو خاطرنشان کرد، سه سرباز آذربایجانی در خط مقدم درگیری در ناگورنو قره باغ در درگیری‌های شبانه با نیروهای ارتش ارمنستان کشته شدند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح ارمنستان با هدف باز پس گرفتن کنترل مناطق "آزادشده" از سوی جمهوری آذربایجان اقدام به حملاتی در مناطق آق درینسک، ترتر و خوجانوندسکو-فیزولی کردند. در نتیجه این درگیری‌ها ارتش جمهوری آذربایجان متحمل تلفات شد و سه سرباز آن کشته شدند.

درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ در سال 1988 کلید خورد. این اتفاق زمانی رخ داد که منطقه عمدتا ارمنی نشین ناگورنو-قره باغ تلاش کرد تا از "جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی" جدا شود. این منطقه بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 ادعای استقلال کرد.