به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این منابع افزودند:در درگیری های شدید و سنگین نیروهای سوریه با گروه تروریستی و تکفیری داعش در چند روز اخیر که به آزادی این شهر راهبردی انجامید بیش از 450 عنصر تروریستی کشته و شمار زیادی زخمی شدند و این گروه تروریستی متحمل شکست سنگینی شد.

 
ارتش و نیروهای مقاومت سوریه امروز (یکشنبه) موفق شد کنترل کامل شهر تدمر را به دست گیرد.
 
منابع نظامی سوریه گزارش دادند که یگان های مهندسی ارتش در حال پاکسازی کامل این شهر تاریخی با آثار باستانی ارزشمند از بمب ها و مین های کار گذاشته در این شهر است.
 
منابع نظامی هم چنین گزارش دادند که عناصر گروه تروریستی داعش به شهرک «السخنه»، «رقه» و «دیر الزور» در شمال و شرق سوریه فرار کردند.
 
آزاد سازی تدمر ضربه سنگینی به گروه تروریستی داعش زد چرا که این شهر زمینه پیشروی نیروهای سوریه برای بازپس گیری مناطق دیگر در استان های «دیر الزور»، «رقه» و «وادی الفرات» را فراهم می کند.
 
شهر تدمر سوریه در ماه مه 2015 (اردیبهشت1394) به اشغال تروریست های داعش درآمد.
سقوط این شهر باعث نگرانی شدید جامعه جهانی در خصوص آثار باستانی این شهر شد که قدمت آن بیش از دو هزار سال است زیرا داعش پیش از آن بسیاری از موزه های عراق و سوریه را غارت کرده و آثار باستانی آن را نابود کرده بود.
 
تدمر یا همان شهر پالمیرا به مروارید صحرا نیز مشهور است و این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهانی به ثبت رسیده است .
 
ارتش و نیروهای مردمی سوریه پنجشنبه گذشته وارد محدوده شهر تدمر شدند.
 
تروریست ها ده ها اثر تاریخی و هنری ارزشمند این شهر باستانی را از زمان اشغال آن تخریب کرده اند.
 
نهاد علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) روز گذشته و همزمان با خبر آزادسازی قریب الوقوع تدمر، از این دستاورد ارتش سوریه استقبال کرد و شهر تدمر (پالمیرا) را 'حامل خاطرات ملت سوریه و ارزش های تنوع فرهنگی، آشتی و آزادی دانست که این منطقه را به گهواره تمدن تبدیل کرده بود.'
 
یونسکو از تخریب آثار باستانی توسط تروریست ها به عنوان جنایت جنگی یاد کرده بود.