این سایت می نویسد:"رضا ضراب یکی از چهره های کلیدی بود که گفته می شد در رشوه خواری و فساد مالی و رسوایی آن در ترکیه نقش داشته است. اکنون زنگ های خطر در آنکارا برای مقام های دولتی از جمله اردوغان به صدا درآمده اند. ضراب متهم است که با یک شبکه وسیع به انتقال پول در فاصله سال های 2010 تا 2015 میلادی برای فرار ایران از تحریم های امریکا مشغول بوده است. او برای اولین بار در ترکیه بازداشت شد اما نهایت با کمک دولت آزاد شد.بازداشت اخیر او در امریکا می تواند ابزار فشاری بر رییس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان باشد. این خبر به موضوع مورد علاقه رسانه های اجتماعی و اپوزیسیون ترکیه تبدیل شد. تنها ظرف مدت چند روز تعداد دنبال کنندگان "پریت بهارارا" دادستان جنوبی نیویورک که خبر بازداشت ضراب را اعلام کرده بود در توئیتر از کمتر از 10 هزار نفر به بیش از 80 هزار نفر رسید. تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش در 23 مارس این میزان دنبال کننده به 190 هزار نفر رسیده است. یک کاربر ترک در توئیتر ضمن ابراز خوشحالی درباره این خبر به او گفته است:شما از ترکیه چه می خواهید، کباب ترکی، فرش ترکیه یا چیز دیگری. فقط از ما بخواهید. ما در خدمت تان هستیم". 

 

 این سایت اشاره می کند که به طور طبیعی جناح طرفدار دولت و وابسته به حزب عدالت و توسعه در مقابل خبر منتشر شده جبهه گیری کردند و در این باره می نویسد:"روزنامه صباح وابسته به دولت مدعی شد که این اقدام دادستانی امریکا بخشی از توطئه "سازمان تروریستی فتح الله گولن" بوده است. دولت ترکیه اکنون ناراحت است. ضراب کسی بود که به او جایزه مرد سال صادرات ترکیه و کمک کننده به اقتصاد ملی آن کشور داده شده بود. پس از اعلام خبر بازداشت ارزش سهام هالک بانک ترکیه که در جریان پرونده فساد مالی گفته می شد با ضراب در ارتباط بوده است 8.7 درصد کاهش یافت اگرچه هالک بانک هرگونه ارتباطی با این موضوع را تکذیب کرده است". 

 

این سایت اشاره می کند که پرونده رسوایی مالی مرتبط با ضراب به قدری ننگین بود که چهار وزیر دولت اردوغان از مقام خود برکنار شدند. این سایت می نویسد:"تحقیقات نشان می دهند که ضراب از طریق سوئیفت هایی صوری در چین پول ها را به آنجا می فرستاده است و از طریق شرکت های صوری یا واقعی پرداخت ها صورت می گرفته است. خرید و فروش طلا با پول نیز از طریق دبی به ایران انجام می شده است. در یک مورد یک کشتی با ظرفیت پنج هزار تن کشف شد که نشان می داد حامل 100 هزار تن گندم بوده است". 

 

این سایت در ادامه اشاره می کند که ترکیه در دوران تحریم برای پرداخت پول خرید نفت و گاز از ایران این کار را با استفاده از طلا انجام می داد و یک حساب کاربری ویژه برای ایران در هالک بانک در نظر گرفته شده بود. با توجه به تقاضای زیاد ایران ترکیه مجبور به صادرات طلا به ارزش 8 میلیارد دلاری شده بود. امریکا در واکنش به این موضوع در جولای سال 2013 میلادی صادرات طلا به ایران را ممنوع کرد در نتیجه 13 میلیارد دلار از طلای صادراتی ترکیه به ایران در آن کشور باقی ماند". 

 

این سایت اشاره می کند که نتایج تحقیقات نشان می دهد که ضراب در این میان با پرداخت رشوه به وزرای دولت اردوغان نقش داشته است. این سایت اشاره می کند که اتهامات امریکا علیه ضراب گسترده است و در این باره می نویسد:"ضراب و دو همدست او با اتهامات زیادی مواجه شده اند که مجازات های سنگینی را به همراه خواهد داشت: دست کم پنج سال زندان برای فریب دولت امریکا، 20 سال برای نقض قانون اختیارات اضطراری بین المللی، 30 سال برای تقلب در بانک و 20 سال برای نقض تحریم های وضع شده علیه ایران از طریق پولشویی. دادستان امریکا هم چنین دستور مصادره تمام دارایی های ضراب را صادر کرده است. اتهامات دولت امریکا عیله ضراب نشان می دهد که او شبکه ای وسیع از شرکت ها را در ترکیه و امارات برای دور زدن تحریم ها ایجاد کرده بود". 

 

این سایت در پایان اشاره می کند که زنجانی شریک ضراب در ایران به اعدام محکوم شد. به نظر می رسد ضراب می ترسید در استانبول کشته شود. او نمی توانست به اروپا برود در نتیجه به تماس خود در امریکا ادامه داد. این سایت می نویسد:"احتمال آن کم است که اف بی آی به تنهایی در لحظه فرود هواپیمای ضراب او را دستگیر کرده باشد. به وضوح نقش سیا در این باره پررنگ است. اگر او درباره ثروت خود و ارتباطاتش صحبت کند موضوع پرونده فساد مالی ترکیه تبدیل به یک مورد بین المللی می شود".