«عیسی عبدالمجید» مشاور پارلمان لیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان (DPA) مدعی شد، ایران در تحولات لیبی دخالت می‌کند.

عبدالمجید در شرایطی مدعی دخالت ایران در لیبی است که این کشور جولانگاه دخالت آمریکا، انگلیس، فرانسه، ناتو،عربستان، قطر، امارات و ترکیه شده است.

مشاور پارلمان لیبی گفت: ایران در غرب لیبی کمین کرده است و به اندازه زیادی در تحولات این منطقه، نقش دارد. من نمی‌خواهم وارد جزئیات بیشتری شوم اما ایران و نفوذش در منطقه به نفع منطقه نیست.

اروپایی‌ها در حال مبارزه با داعش نیستند؛ جاسوسی می‌کنند

مشاور پارلمان لیبی در ادامه به وجود جاسوسان اروپایی در غرب لیبی اشاره کرد و گفت که برخی از نظامیان و کارشناسان اروپایی در روستاهای گردشگری در حواشی «جنزور» در غرب لیبی حضور دارند.

عبدالمجید در تفسیر حضور این افراد در غرب لیبی افزود: اهداف حضور این نظامیان در منطقه، اعلام نشده است و من نیز نمی‌دانم اما ما این نظامیان را در شرق لیبی و «برقة» نمی بینیم. این نظامیان در غرب لیبی به بهانه تامین امنیت سفارتخانه‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک حضور می‌یابند و چه بسا که اهداف غیراعلامی دیگری در سر داشته باشند.

مشاور پارلمان لیبی افزود: ما از ماموریت این افراد خبر نداریم. شاید ماموریت آنها، جمع‌آوری اطلاعات باشد. به ویژه که به هیچ وجه با داعش نمی‌جنگند و داعش در سرت، بنغازی و درنة حضوری آشکار دارد.

وی درباره شمار نیروهای داعش در لیبی گفت که بر اساس آمار موجود تعداد آنها به 4 تا 5 هزار نفر می‌رسد.