رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد یکی از مهاجمان حمله تروریستی بروکسل ماه ژوئن (خرداد/تیر) گذشته از این کشور اخراج شده است.

اردوغان، روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در استانبول ضمن اعلام این خبر افزود پس از آن درباره این فرد به بلژیک هشدار داده که وی ستیزه جو است.

رئیس جمهور ترکیه گفت این مرد به درخواست خود به هلند فرستاده شده و ترکیه نیز این موضوع را به اطلاع مقامات هلندی رسانده است.

اردوغان به نام این مهاجم اشاره نکرد. وی همچنین در بیانیه ای تاکید کرد حملات تروریستی در بروکسل بر این موضوع تاکید دارد که تروریسم نمی تواند بهانه ای برای «مبارزه برای آزادی باشد».

وی در ادامه خواستار «مبارزه مشترک علیه تمام انواع تروریسم» شد.

در حمله تروریستی روز سه شنبه بروکسل بیش از 30 نفر کشته و 270 نفر زخمی شدند. این حمله چند روز پس از دستگیری صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک صورت گرفت.

رسانه‌های بلژیک نیز روز چهارشنبه گزارش دادند دو برادر به نام‌های ابراهیم و خالد البکراوی، عاملان انفجارهای بروکسل، با عبدالسلام در ارتباط بوده‌اند. پلیس بلژیک همچنین در پی دستگیری فردی با نام نجیم العشراوی است که گفته می شود یکی از مظنونان اصلی این حملات است.

مسئولیت حملات تروریستی در بروکسل و پاریس را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.