به نقل از نشریه لوفیگارو، در همین راستا نخست‌وزیر، وزیر کشور و زیر دفاع فرانسه قرار است در ساعت 10 به وقت محلی در کاخ الیزه با رئیس جمهور فرانسه تشکیل جلسه دهند. 

استان "ایل دو فرانس" فرانسه نیز تمهیدات امنیتی خود را تشدید کرده و ایستگاه‌های قطار، حمل و نقل عمومی و فرودگاه‌های این منطقه به حالت امنیتی درآمده‌اند. 

وزارت امور خارجه فرانسه از شهروندان خواسته تا تردد خود به پایتخت بلژیک را محدود کنند. 

در پی این رویداد یک تیم بحران در وزارت امور خارجه و توسعه بین‌المللی فرانسه تشکیل شده است. 

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا شده است. 

در نشست خبری برگزار شده در کاخ الیزه نیز برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه تاکید کرد که تمهیدات امنیتی در حوزه حمل و نقل، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و مراکز عمومی استان "ایل دو فرانس" و دیگر مناطق فرانسه تشدید شده است. 

وی گفت: امروز صبح پس از حملات بروکسل تصمیم گرفتم 1600 افسر پلیس و ژاندارم بیشتر در مناطق مختلف کشور مستقر کنم که شامل مرزبانی‌ها و زیر ساخت‌های حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی نیز می‌شود. 

وزیر کشور فرانسه همچنین از اروپا خواست تا همکاری‌ها و مبارزه علیه تروریسم را بیش از پیش تقویت کند. 

وی افزود: 400 مامور در فرودگاه‌های "روآسی"، "اورلی" و ایستگاه‌های قطار و مراکز عمومی استان ایل دو فرانس مستقر خواهند شد و همچنین 600 نیروی امنیتی دیگر در نقاط مختلف کشور به کار گرفته می‌شوند. 

کزنوو ادامه داد: این رویداد که در قلب اتحادیه اروپا صورت گرفته است به ما اهمیت ایجاد همکاری در مبارزه علیه تروریسم را نشان داد. 

وی از پارلمان اروپا درخواست کرد تا برنامه "ثبت اسامی مسافران" را در دستور کار خود قرار دهد و هر چه سریع‌تر یک یگان نیروی ضربت اروپایی برای مبارزه با اسناد جعلی متشکل از بهترین متخصصان تشکیل دهد. 

کزنوو در آخر تاکید کرد: سطح تهدید بسیار بالا رفته است.