اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار در گفت‌وگو با سومریه نیوز، از آغاز عملیات آزادسازی منطقه ابوطیبان واقع در غرب رمادی خبر داد.

 

وی گفت: نیروهای امنیتی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم و ارتش عراق عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی حومه شرقی شهر هیت واقع در غرب رمادی آغاز کرده‌اند که در این عملیات جنگنده‌های ائتلاف بین المللی نیز مشارکت دارند.

 

نیروهای امنیتی طی هفته گذشته توانستند دو منطقه زنکوره و روستای العصریه واقع در شمال غرب رمادی را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند. این نیروها همچنان به پیش‌روی‌های خود برای آزادسازی مناطق دیگر ادامه می‌دهند.

 

عبدالغنی الاسدی، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم نیز گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم صبح امروز عملیاتی را برای پاکسازی منطقه السکریه واقع در غرب الانبار آغاز کردند. آزادسازی این منطقه راه را برای به دست گرفتن کنترل منطقه استراتژیک العکبه باز می‌کند.

 

از سوی دیگر شیخ فلاح القرغولی، یکی از فرماندهان مبارزان عشایر وابسته به نیروهای مردمی روز جمعه از پاکسازی دو منطقه الدوار و القطنیة واقع در غرب رمادی بعد از وقوع درگیری‌های شدید با نیروهای داعش خبر داد.

 

وی در ادامه افزود: در جریان درگیری‌ها که با مشارکت نیروهای امنیتی ارتش و نیروهای پلیس عراق صورت گرفت دو منطقه مذکور پاکسازی شده و 20 تن از نیروهای داعش کشته شدند.

 

از سوی دیگر استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا عنوان داشت: ارتش عراق قادر است تا عملیات آزادسازی فلوجه در الانبار و موصل در نینوا را به صورت همزمان اجرا کند.

 

وی در ادامه افزود: ائتلاف بین المللی برای اعمال فشار به داعش در تمامی مناطق مختلف عراق در آن واحد تلاش می‌کند.

 

وارن تاکید کرد: گزینه‌ها پیش روی نیروهای داعش در سایه افزایش حملات نیروهای عراقی بر روی زمین و نیروهای ائتلاف بین المللی در آسمان، کاهش یافته است.