علی الدبیسی فعال بحرینی در سخنان خود در نشست شورای حقوق بشر به نمایندگی از سازمان "آمریکاییها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین"، از نماینده سازمان ملل در امور آزادی جمعیت ها خواست تا رئیس شورای حقوق بشر را متقاعد کند که طبق ماده 8، عضویت عربستان در این شورا را به دلیل ارتکاب جنایت در یمن و اعدام جمعی 47 نفر، به حال تعلیق درآورد.

براساس این ماده ، چنانچه هر کدام از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل مرتکب جنایات هولناک و هدفمند شوند، عضویتشان به حال تعلیق درمی آید.

وی با اشاره به بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز در عربستان، مراتب نگرانی عمیق سازمان "آمریکاییها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" را نسبت به اوضاع وخیم آزادی بیان و ممنوعیت گردهمایی مسالمت آمیز و افزایش آمار اعدام ها در عربستان ابراز کرد.

علی الدبیسی به فرایند اعدام گروهی 47 نفر از فعالان در عربستان از جمله آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه این کشور در اوایل سال جاری میلادی اشاره کرد.

این سازمان به جامعه بین الملل درباره قصد عربستان برای اجرای حکم اعدام 55 نفر دیگر از جمله 25 کودک  - براساس محاکمه های کاملا ناعادلانه - هشدار داد.

سازمان "آمریکاییها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" (ADHRB) در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر بین الملل در ژنو شرکت کرده است. این نشست تا 24 ماه مارس جاری ادامه دارد.