روزنامه «الشروق» در مقاله‌ای به قلم «فهمی هویدی» با عنوان «دو ملاحظه» نوشت: ظاهرا در قاموس اعراب، تروریست به هر آن کسی که برای ما ناخوشایند باشد، اطلاق می‌شود و تعریف تروریسم تنها بر اساس خواست و میل سازمان‌های سیاسی و امنیتی و با به کارگیری ظرفیت و توان بوق‌های تبلیغاتی در ترویج و تکرار این اتهامات در جهان عرب و کشورهای غیردمکراتیک صورت می‌گیرد. در این چارچوب برخلاف گزارش «جراید الحیات» و «الشرق الاوسط» توصیف حزب‌الله به‌عنوان سازمان تروریستی یک تصمیم عربی نبود، بلکه در چارچوب دیدگاه سعودی این‌چنین است. موضوعی که باعث شد تا وزیر خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای تاکید کند که بیانیه صادره از سوی وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب تصمیمی الزامی نیست .

وی ادامه می دهد: ملاحظه اول این است که تروریستی دانستن حزب‌الله در وهله اول یک تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای همکاری است و اشاره بدان در بیانیه وزرای کشور عرب تنها بیانگر یک دیدگاه امنیتی مبتنی بر چارچوب قدرت‌های حاکم بر اتحادیه عرب و منبعث از محاسبات سیاسی است. اما ملاحظه دوم همان‌طور که گزارش پایگاه خبری "الرای الیوم" از "الناصره" گزارش داده، تحریکات سیاسی و امنیتی و رسانه‌ای اسرائیلی در مورد تهدید ناشی از توان نظامی حزب‌الله علیه اسرائیل است؛ تا حدی که این حزب به ببری درنده با توان و تجربه نظامی و قدرت تسلیحاتی و موشکی بالا تبدیل شده است و تجربه جنگی در سوریه همراه با تسلیحات پیشرفته به‌دست آورده که توازن قوا را بر هم زده است و این خط قرمزی است که اسرائیل نمی‌تواند صرفا تماشاگر آن باشد.

فهمی هویدی تاکید می‌کند: بنابراین تروریستی اعلام شدن حزب‌الله از سوی شورای همکاری(خلیج فارس) می‌تواند پوشش مناسبی برای آغاز حمله و جنگ اسرائیل علیه حزب‌الله باشد؛ بهانه‌ای که اسرائیل از آن بهره‌برداری خواهد کرد تا همبستگی خود را با کشورهای عرب سنی در جنگ با تروریسم اعلام کند. موضوعی که پرسش‌های زیادی را در مورد همزمانی صدور مصوبه شورای همکاری با بسیج عمومی و تحریک اسرئیل علیه حزب‌الله به‌وجود می‌آورد.