"برنی ساندرز،" نامزد انتخابات آمریکا، ضمن انتقاد شدید از شکاف طبقاتی در آمریکا، وضع زیرساخت‌های این کشور را بسیار بد توصیف و بر لزوم اولویت دادن به مشکلات مردم تاکید کرد. 

برنی ساندرز و هیلاری کلینتون  نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  یکشنبه در ایالت میشیگان مقابل دوربین‌ها قرار گرفتند. این مناظره زنده تلویزیونی را سی ان ان برگزار کرد. 

در بخشی از این مناظره ساندرز با اشاره به بحران آلودگی آب در شهر فیلینت ایالت میشیگان گفت: اتفاقی که در فیلینت رخ داده در مقیاس کمتری در سراسر کشور رخ داده است. در سالهای اخیر شاهد ظهور شماری از میلیونرها و میلیاردها و شاهد افزایش نابرابری ثروت و درامد در سراسر کشور بوده‌ایم. خانواده‌های طبقه متوسط کشور برای تامین هزینه زندگی خود تقلا می کنند. شهرها و شهرک‌ها نیز برای تامین خدمات با مشکلات جدی مواجه هستند. 

وی گفت : یکی از کارهایی که در میان انبوه کارها، باید انجام شود این است که زیرساخت های در حال از هم پاشیده شدن کشور، باید بازسازی شود. شبکه آبرسانی ما، شبکه فاضلاب ما، جاده‌های ما و پل‌ها باید بازسازی شود. ما ثروتمندترین کشور در تاریخ جهان هستیم. باید اولویت‌های کشور به درستی تعیین شود. باید به مشکلات مردم رسیدگی شود. نباید میلیاردها از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشند.