سی‌اِن‌اِن با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات این کشور، رقبای بی‌نظیری برای یکدیگر هستند. دونفر پس از آنکه مشخص شد دیگری به احتمال زیاد، گزینه نهایی حزب رقیب است، جان تازه‌ای در مبارزات انتخاباتی خود گرفتند. 

 

در رأی‌گیری انجمن‌های حزبی و انتخابات مقدماتی «شنبه بزرگ» ترامپ و «تد کروز» از حزب «جمهوری‌خواه» و کلینتون و «برنی سندرز» در حزب «دموکرات» رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.   

 

از سوی دیگر، سخنان کلینتون و ترامپ پس از انتخابات مقدماتی روز شنبه، بیانگر این است که دو نفر یکدیگر را به عنوان رقیب اصلی پذیرفته‌اند. کلینتون با رد شعار «آمریکا را دوباره به اوج برگردانیم» ترامپ، اظهار داشت هدف ما باید «ایجاد وحدت دوباره در آمریکا» باشد. 

 

ترامپ نیز با تمسخر شعار کلینتون، مدعی شد: من رقیبی هستم که کلینتون قطعاً از رویارویی با وی در پاییز آینده هراس دارد. کُری‌ خوانی‌های نامزد میلیاردر و وزیر امور خارجه سابق آمریکا سابقه طولانی دارد. ماه‌هاست که هر یک این دو نفر خود را با استفاده از دیگری تعریف می‌کند.         

 

کلینتون اکتبر گذشته ترامپ را هدف قرار داد و گفت: برخی تصور می‌کنند آقای ترامپ سرگرم‌کننده است، اما من در اهانت به مهاجران و زنان، موضوع سرگرم‌کننده‌ای نمی‌بینم. رئیس‌جمهور باید نماینده تمامی اقشار جامعه آمریکا باشد.