"دونالد ترامپ،" نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دیگر نامزدهای هم‌حزبی خود پیشنهاد کرد از ادامه رقابت در کارزار انتخابات درون حزبی کنار بکشند تا وی بتواند با "تد کروز،" دیگر نامزد جمهوری‌خواه که وی نیز از شانس بالایی برای رسیدن به انتخابات عمومی برخوردار است، رقابت کند.

 

تد کروز نیز معتقد است با توجه به نتایجی که تاکنون کسب شده است، "مارکو روبیو" و "جان کِیسیک" دیگر شانسی برای رسیدن به انتخابات عمومی و رقابت با نامزد برگزیده حزب دموکرات ندارند، پس بهتر است از ادامه رقابت‌های درون حزبی انصراف دهند تا رقابت درون حزبی میان کروز- ترامپ متمرکز شود.

 

 

ترامپ پس از پیروزی درون حزبی درایالت لوئیزیانا گفت: دوست دارم با تد کروز رقابت تک به تک داشته باشم. مارکو روبیو شب بسیار بدی داشت و شخصا به او توصیه می‌کنم از رقابت‌های ریاست جمهوری کنار کشد. فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده تا انصراف دهد.

 

تا کروز هم که در ایالت‌های کانزاس و مین به پیروزی درون حزبی دست یافت اظهار داشت: معتقد هستم تا زمانیکه آرا میان چند نامزد جمهوری‌خواه تقسیم می‌شود، شرایط به سود ترامپ خواهد بود. 

 

روبیو، سناتور ایالت فلوریدا، و "کِیسیک،" فرماندار ایالت اوهایو، هنوز اظهار نظری درمورد پیشنهاد اعلام کناره‌گیری ارائه نداده‌اند. 
کارشناسان مسائل سیاسی می‌گویند تد کروز تنها نامزدی است که می‌تواند ترامپ را متوقف کند. در جبهه دموکرات‌ها نیز "برنی سندرز،" سناتور ایالت ورمونت، رقابت نزدیکی با "هیلاری کلینتون" دارد و توانست در انتخابات درون حزبی شنبه سرنوشت‌ساز، در دو ایالت کانزاس و نبراسکا، کلینتون را شکست دهد. البته فاصله وی با کلینتون به اندازه‌ای نست که موقعیت وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را در معرض تهدید جدی قرار دهد.