به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسسه نظرسنجی دولتی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد 74 درصد از مردم  این کشور با انتخاب مجدد پوتین برای تصدی پست ریاست جمهوری موافقند.

 

دور آتی انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال 2018 برگزار می‌شود و پوتین در صورت پیروزی برای چهارمین مرتبه بر صندلی ریاست جمهوری این کشور تکیه خواهد زد.

 

تحلیلگران علت افزایش محبوبیت پوتین را تصمیم گیری‌های وی در خصوص بحران‌های سوریه و اوکراین و همچنین پیام وی درباره بازگشت مسکو به عرصه قدرت جهانی می دانند.  

 

بنابر این نظرسنجی، محبوبیت پوتین میان گروه‌های مختلف جامعه از جمله جوانان افزایش یافته است.

 

نتایج همچنین حاکی از افزایش شدید حمایت‌ها از ولادیمیر پوتین است؛ در نظرسنجی مشابهی که در سال 2012 انجام شده بود، تنها 40 درصد از مردم روسیه حامی پوتین بودند.

 

موسسه نظرسنجی دولتی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حتی 70 درصد از افرادی که فکر می‌کنند پوتین تاکنون به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده است، مایلند از او حمایت کنند.»

 

مرکز نظرسنجی لوادا – که موسسه‌ای مستقل است – نتایج مشابهی را درباره محبوبیت رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است.

 

ولادیمیر پوتین طی 2 دوره متوالی از سال 2000 تا 2008 سمت ریاست جمهوری را بر عهده داشت. وی در سال 2012 برای سومین بار به این سمت انتخاب شد. 

 

در صورتی که پوتین در انتخابات سال 2018 پیروز شود می تواند تا سال 2024 در کرسی ریاست جمهوری باقی بماند. تا آن زمان پوتین 70 سال خواهد داشت و مطابق قوانین روسیه نمی تواند بیش از دو دوره متوالی در سمت رئیس جمهوری باقی بماند.