به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ نوشت: آژانس خبری مرکزی کره شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، که کیم جونگ اون، رهبر این کشور در "آزمایش موفق یک موشک‌انداز دوش‌پرتاب ضد تانک که با هدایت لیزری اهداف خود را در فواصل دور شکار می‌کند" شرکت کرده است.

 
کره شمالی مدعی است که برد موثر این موشک انداز از نمونه‌های مشابه‌ خود به مراتب بیشتر است و "دقیقا شبیه یک تفنگ تک تیرانداز با قدرت تخریبی فراوان دقت بالا تمامی انواع زره‌پوش‌ها را منهدم کند."
 
در این گزارش آمده است: کیم جونگ اون رضایت کامل خود را از ساخت این سلاح ابراز کرده است که می‌تواند زره‌پوش‌ها و تانک‌هایی که دشمنان به آن افتخار می‌کنند را به آسانی منهدم کند.
 
رهبر کره شمالی همچنین دستور داده تا خط تولید انبوه این سلاح راه اندازی شود و این سلاح در خط مقدم عملیات ضربتی و واحدهای حفاظت دریایی قرار گیرد.
 
این گزارش ها پس از آن منتشر شد که آمریکا اخیرا به ارائه پیش نویس تحریم های بیشتر عیله پیونگ یانگ به خاطر تداوم برنامه های اتمی و موشکی خود دست زده است.
 
تحریم های جدید علیه کره شمالی شامل تحریم های صادرات و واردات تمامی محصولات به داخل و خارج از این کشور است.
 
رهبر کره شمالی در سخنرانی خود اعلام کرد که قدرت این راکت انداز به حدی است که می تواند تانک های دشمن را همچون "کدو حلوایی پخته" از بین ببرد.
 
رسانه ملی کره شمالی نیز گزارش داد که رهبری این کشور پرتاب این راکت را مشاهده کرده و گفته که این راکت انداز دوربردترین نوع خود در جهان است.