به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  نشریه کریستین تودی نوشت: نتایج گزارش یک گروه نظارتی کنگره آمریکا نشان می‌دهد با وجود ‌این‌که آمریکا میلیاردها دلار از مالیات دهندگان خود را برای ایجاد سامانه دفاع موشکی هزینه کرده است اما ظرفیت کامل حفاظت از خاک خود در مقابل حملات موشکی ایران و کره شمالی را ندارد.

این مطالعه که هفته گذشته از سوی اداره پاسخگویی عمومی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد آژانس دفاع موشکی آمریکا اثبات نکرده که قادر است از خاک این کشور در مقابل تهدیدات موشکی کنونی دفاع کند و هنوز کارایی این سیستم موسوم به سامانه موشکی ضد بالستیک آمریکا تأیید نشده است.

در بررسی‌های اداره پاسخ گویی عمومی آمریکا آمده است:‌ سیستم تنها تأیید کرده است که این سامانه تا حدودی قابلیت دفاع در برابر شمار کوچکی از موشک‌های بالستیک مجهز به فن‌آوری‌های ساده را دارد. در حال حاضر هنوز تأیید نشده است که این سامانه می‌تواند یک موشک بالستیک قاره پیما را رهگیری و منهدم کند.

به نوشته این نشریه انگلیسی در این گزارش تاکید شده است: این آژانس ثابت نکرده که این سامانه چندین قابلیت کلیدی در زمینه دفاع موشکی از خاک آمریکا را دارد و علاوه‌براین، متکی به اقداماتی است که به منظور رسیدن به اهدافش در استقرار 44 فروند موشک تا پایان سال 2017، خطراتی را در پی دارد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین در تأیید این موضوع که این سامانه می‌تواند حیاتی‌ترین مسئولیت‌ها را در زمان وقوع حملات موشک‌های بالستیک انجام دهد، ناکام بوده است.

اداره پاسخ گویی فدرال آمریکا در گزارش خود آورده است: هرچند که وزارت دفاع به ضرب‌الاجل ارائه گزارش در ارتباط با پیشرفت‌هایش در زمینه سامانه موشکی پایبند است، توضیح نداده است که این سامانه چگونه در سال‌های آینده بهبود خواهد یافت.

پنتاگون نیز نتوانسته است الزامات لازم را برای ارزیابی گزینه‌ها برای ارتقاء دفاع موشکی داخلی ارائه کند.

وزارت دفاع آمریکا ادعا می‌کند که انتظار می‌رود سامانه کنونی بتواند از کشور در برابر شمار کوچکی از تهدیدات موشکی دارای فن‌آوری ساده ایران و کره شمالی دفاع کند. وزارت دفاع آمریکا اذعان کرده است که این سامانه دارای نقص‌هایی است و برای طراحی مجدد این سامانه به منظور بهبود عملکرد آن به ده‌ها میلیارد دلار بودجه نیاز است.