به گزارش پارس به نقل از مهر، اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم در استان نجف عراق از دستگیری یک سرکرده داعش در این استان که به کشتن چهار شهروند ترکمان و انفجار حسینیه ها و اماکن مذهبی در استان نینوا اقدام نموده است، خبر داد.

اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم نجف با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی این استان روز یکشنبه موفق به دستگیری یکی از سرکردگان تروریست داعش شدند، اعلام کرد که وی سرکرده یک گروه وابسته به داعش موسوم به «شامل شفیق» است.

بر این اساس وی در جریان بازجویی به پیوستن به گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ اذعان نمود. این سرکرده داعش که به قتل چهار نفر از شهروندان ترکمان اعتراف نموده در کوچاندن خانواده های شیعی و مسیحی و همچنین طرح ریزی و انفجار چهار حسینیه و مقام حضرت عباس (ع) در نینوا مشارکت داشته است.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات الانبار روز یکشنبه از هلاکت ۶۰ تروریست داعش و خنثی سازی ۵۶ بمب و بسته انفجاری در شرق الرمادی خبر داد. اسماعیل المحلاوی گفت: در پی بمباران مواضع داعش در شرق منطقه الحامضیه در شرق الرمادی ۶۰ تروریست داعش کشته شدند.

المحلاوی تصریح کرد که یگان های تیپ دهم ۵۶ بسته انفجاری را در شرق الحامضیه خنثی نموده و یک خمپاره انداز ۶۰ میلیمتری را ضبط کردند.

لازم به ذکر است که المحلاوی روز جمعه از آزادی کامل منطقه الحامضیه در شرق الرمادی از سیطره داعش خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که در عملیات آزادی این منطقه ده ها نفر از عناصر داعش کشته شده و بیش از ۱۰۰ بمب و بسته انفجاری خنثی سازی و منهدم گردید.