به گزارش پارس به نقل از فارس، سی ان ان نوشت: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در خصوص تصمیم اخیر مقامات سعودی مبنی بر قطع کمک مالی به ارتش لبنان اعلام کرد: بر همگان روشن است که عربستان سعودی در ماه‌های اخیر با مشکلات شدید اقتصادی و کسری بودجه مواجه است. 


تجاوز به یمن، هزینه‌های بی‌فایده در این جنگ و کاهش بهای نفت از تصمیمات نادرست پادشاهی عربستان سعودی بود و این کشور را در بد‌ترین وضع اقتصادی چند سال اخیر قرار داد. 

عربستان برای جبران این کسری بودجه بسیاری از قراردادهای خارجی سرمایه گذاری و تأمین بودجه خود را لغو کرده است و تصمیم اخیر ریاض نیز به همین دلیل است.

این بیانیه افزود: عربستان از مدت‌ها پیش کمک‌های مالی خود به ارتش لبنان را قطع کرده بود و همه مقامات دولتی و نظامی از این قضیه اطلاع داشتند. پیش از این نیز بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین المللی این قضیه را منعکس کرده بودند. واکنش تحیر آمیز مقامات لبنان و احزاب سیاسی این کشور از اقدام اخیر عربستان، تأثیری بر سرنوشت سیاسی حزب الله ندارد. 

در ادامه این بیانیه، حزب الله لبنان با ابراز تأسف از اقدامات ناشایست و غیر منطقی وزارت امور خارجه این کشور، اعلام کرد: کسانی که حزب الله را مسؤول این قضیه می‌دانند، با موضع جنبش در حمایت از مردم مظلوم بحرین و یمن مخالف هستند. 

در بخش پایانی بیانیه آمده: عربستان با این اقدام نشان داد که تمام ادعا‌هایش مبنی بر مبارزه با تروریسم کذب محض است. عربستان حامی تروریسم است و هدفش ایجاد فتنه در جهان و به خصوص جهان اسلام است.